Site icon evrytanikospalmos.gr

Τοπική Αν(τ)οχή: Όταν οι Άρχοντες Στηρίζουν την Ανομία

untitled 1

Υπονόμευση της τοπικής επιχειρηματικότητας απειλεί την βιωσιμότητα των λίγων που έμειναν να προσπαθούν

Στην Ευρυτανία – μια περιοχή με έντονα δημογραφικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα – η ανάγκη για στήριξη της υγιούς, νόμιμης επιχειρηματικότητας είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Κι όμως, διαπιστώνεται ότι η στάση των τοπικών αρχών συχνά υπονομεύει τα αυτονόητα, ευνοώντας έμμεσα ή άμεσα πρακτικές που πλήττουν τον ανταγωνισμό και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Πιο συγκεκριμένα, παρατηρείται συστηματικά η στήριξη φυσικών προσώπων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά παράνομα ή παράτυπα, χωρίς να πληρούν βασικές νομικές και φορολογικές προϋποθέσεις: χωρίς εγγραφή στο ΓΕΜΗ, χωρίς ΚΑΔ στην εφορία, χωρίς ασφάλιση, χωρίς έναρξη επαγγέλματος ή επιμελητηριακή ιδιότητα. Τα άτομα αυτά συμμετέχουν σε εκδηλώσεις, διαφημίζονται ή αναλαμβάνουν δράσεις με τη στήριξη τοπικών φορέων, ενίοτε με δημόσια και επίσημη προβολή. Το θράσος  τους δε ξεπερνά κάθε όριο και χρησιμοποιούν δημόσια εμπορικά σήματα και λογότυπα, με την απαίτηση να τοποθετούνται δίπλα σε επαγγελματίας ή το χειρότερο αντί αυτών.

Φωτογραφικό υλικό με τοπία από ιδιώτη – αλλά με λογότυπα- στο γραφείο του Δημάρχου Αγράφων κ. Καρδαμπίκη, συνεντεύξεις των αντιδημάρχων του κ. Κακαβά σε έναν ανεξάρτητο δημιουργό περιεχομένου στο YouTube, χωρίς επαγγελματική υπόσταση, κρασιά ως ευχαριστίες συνεργασίας της Περιφέρειας Στερεάς από το γραφείο του αντιπεριφερειάρχη κ. Τασιού για τον ίδιο, χωρίς δημοσιογραφική υπόσταση Youtuber, στην πραγματικότητα του ‘ότι δηλώσεις είσαι’.

Η ανοχή και δυστυχώς φανερή ενθάρρυνση τέτοιων πρακτικών από θεσμικά πρόσωπα, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα:

Η επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί θεμέλιο για την περιφερειακή ανάπτυξη. Η στήριξή της, όμως, πρέπει να βασίζεται σε σαφείς και ίσους κανόνες για όλους. Η τυπική νομιμότητα (ΚΑΔ, ΓΕΜΗ, επιμελητήρια, ΕΦΚΑ) δεν είναι γραφειοκρατικό βάρος – είναι η ελάχιστη προϋπόθεση για τη θεσμική λειτουργία μιας αγοράς.

Καλούνται, λοιπόν, οι τοπικοί φορείς να επανεξετάσουν τις πρακτικές στήριξής τους, να θεσπίσουν κριτήρια διαφάνειας και επαγγελματικής νομιμότητας σε συνεργασία με το Εμπορικό Επιμελητήριο Ευρυτανίας, και να ενισχύσουν εμπράκτως όσους επενδύουν με συνέπεια στον τόπο.

Η “καλοπροαίρετη” ανοχή μετατρέπεται εύκολα σε δομικό εμπόδιο για την πραγματική ανάπτυξη και σε ότι αφορά τον ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟ ΠΑΛΜΟ τηρώντας απαρέγκλιτα τους κώδικες δεοντολογίας, ως επίσημη και νόμιμη εβδομαδιαία εφημερίδα της χώρας βάσει του σχετικού ΦΕΚ, ως ΜΜΕ που ελέγχεται δυο φορές τον χρόνο από την Γενική Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης του υπουργείου, ως θεσμοθετημένο μέσο που κυκλοφορεί αισίως εδώ και 23 χρόνια, πρόκειται να διεκδικήσει τα νόμιμα δικαιώματα του αδιαπραγμάτευτα.

Για τους μη γνωρίζοντες σχετικά τα επαγγέλματα των YouTuber, Instagramer και TikToker στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ‘χόμπι’, αλλά οι πλέον προσοδοφόρες επαγγελματικές ενασχολήσεις, με αντίστοιχο ΚΑΔ στην ΑΑΔΕ που υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους. Οντότητες που δεν αποτελούν θεσμοθετημένα ΜΜΕ, όπως σελίδες ή κανάλια κοινωνικής δικτύωσης χωρίς δημοσιογραφική ή νομική υπόσταση, ανεξάρτητοι δημιουργοί περιεχομένου στο YouTube κπλ, δημιουργούν ζήτημα επαγγελματικής τοποθέτησης, καθώς δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους από τους φορείς και τις συλλογικότητες. Δεν έχουμε άλλη αντοχή ως επαγγελματίες και δεν μπορούμε να δείξουμε άλλη ανοχή… Ως εκ τούτου ο ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμα του και θα αντιδράσει κατά παντός υπευθύνου με κάθε έννομο μέσο όταν θίγονται οι κανονισμοί της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.

Exit mobile version