‘Θέλω να πιστεύω ότι η ευπείθεια των Αγραφιωτών έχει τελειώσει…’

0
3326

Γράφει ο Βασίλης Γούλας, Μ.Α. – Μ.Β.Α., Πρώην Δήμαρχος Φραγκίστας

    Σε δύο συγκεκριμένα δημοσιεύματα, την Τετάρτη 21 και 28 Μαρτίου 2018,…,διάβασα ρεπορτάζ σχετικά με το «μεγαλόπνοο» έργο που συζητούν και σχεδιάζουν οι αυτοδιοικητικοί των Δήμων Αγράφων και Αμφιλοχίας και σε πρώτη φάση να ενώσουν την Ιονία οδό από Άρτα με το Καρπενήσι. Θα ήθελα επ’ αυτού να σχολιάσω τα εξής:

Πρώτον: Στη σημερινή εποχή που βρισκόμαστε, στη μέγγενη των μνημονίων, συζητούνται μεγαλόπνοα έργα που απαιτούν κυβερνητικούς σχεδιασμούς και αποφάσεις, αλλά και αρκετά χρόνια με τεράστιους πόρους για την υλοποίησή τους. Η Ιονία οδός κατασκευάστηκε  έπειτα από πάρα πολλά χρόνια από τότε που αποφασίστηκε να γίνει. Το όνειρο του Χαριλάου Τρικούπη, ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, κατασκευάστηκε έπειτα από 100 και πλέον χρόνια, ο δε άξονας Αγρίνιο-Καρπενήσι (και αυτός όνειρό του ήταν να ενώσει την Αιτωλοακαρνανία με την Ευρυτανία και την Καρδίτσα) άρχισε πριν από τρία χρόνια να κατασκευάζεται από Αγρίνιο με πρώτο στόχο τα 20 χιλιόμετρα, αφού οι μελέτες είχαν γίνει πριν από 25 χρόνια.

Δεύτερον: Τόσο η μελέτη και η σηματοδότηση του οδικού άξονα Αγρίνιο-Καρπενήσι, όσο και η μελέτη του άξονα Άρτα-Καρπενήσι, αφού ήδη υπάρχουν, άρχισε και η υλοποίησή τους. Η μεν του Αγρινίου-Καρπενησίου πριν από τρία περίπου χρόνια, η δε της Άρτας-Καρπενησίου ήδη είχε γίνει επί εθνικής κυβερνήσεως (1967-1974) κοστολογήθηκε στο ύψος των 333.000.000 δραχμών και άρχισε να υλοποιείται με την κατασκευή των πρώτων υποδομών ως δείγμα της η γέφυρα της Τατάρνας. Αυτή η μελέτη υπάρχει στην Τεχνική Υπηρεσία της πρώην Νομαρχίας Ευρυτανίας, την οποία προσεκόμισα στον τότε Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Βασίλη Έξαρχο (1998-2002) και τον παρότρυνα να την προωθήσει για να υλοποιηθεί και μου απάντησε, να ασχολούμαι με τα του Δήμου μου, γιατί αυτά είναι θέματα που άπτονται της εθνικής προτεραιότητας και αποφάσεων. Αφού ήδη είχε αρχίσει η υλοποίησή της, γιατί διακόπηκε τότε; Ποια συμφέροντα (έστω και με αυτή την κυβέρνηση) δεν εξυπηρετούσε;

Τρίτον: Γιατί τόσα χρόνια δεν δόθηκε προτεραιότητα στον οδικό άξονα Αγρίνιο-Καρπενήσι, ο οποίος είναι και η φυσική δίοδος των Δυτικο-Ευρυτάνων, ώστε  να εξυπηρετούνται άνετα μαζί με τα υπόλοιπα οφέλη που μπορεί να προσφέρει; Οι αεροφωτογραφίες που υπήρχαν στο γραφείο μου σηματοδοτούν τη γραμμή που ακολουθεί αυτός ο οδικός άξονας (Αγρίνιο-Αμπέλια-Επισκοπή-Παρκιό-Καρπενήσι με σήραγγα στο Άνω Καλεσμένο-Κορισχάδες μήκους 2,5 χιλιομέτρων) έχει δε εναλλακτική με Επισκοπή-Φραγκίστες-Σταυρό-Λιβανή-Παρκιό-Καρπενήσι.

Τέταρτον: Σήμερα ανακαλύπτουμε ξανά τον τροχό. Με ποια σκοπιμότητα να γίνει η σύνδεση Ιονία οδός με Καρπενήσι, μήκους εκατοντάδων χιλιομέτρων και τεραστίων πόρων, όταν την Ιονία οδό την έχουμε δίπλα μας, στη σύνδεση της Ευρυτανίας με την Καρδίτσα. Η κατασκευή των 12,5 χιλιομέτρων μαζί με την κατασκευή γέφυρας στα όρια του νομού Ευρυτανίας (Μαυρομάτα) θα συνδέσει τον Ε.65, που αρχίζει από Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία Οδός-Θεσσαλονίκη ανατολικά-Ηγουμενίτσα δυτικά. Αυτή η σύνδεση θα ανοίξει τις αγορές για εμάς τους Αγραφιώτες και θα μας δώσει και όλα τα άλλα οφέλη που προσδοκούνται από αυτό. Και ερωτώ: όλους αυτούς που έχτισαν καριέρες (βουλευτικές, περιφερειακές, νομαρχιακές) πάνω σε εκλογικές υποσχέσεις που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, όπως και με την ανάπτυξη της Λίμνης Κρεμαστών, όπου έγιναν μελέτες επί μελετών, και ακόμα η ανάπτυξή της παραμένει «κρεμασμένη» πάνω από τα νερά της. Γιατί αυτό το «ψαροκόκαλο» του δρόμου των 12,5 χιλιομέτρων στα σύνορα Καρδίτσας κάθεται στο λαιμό των υπευθύνων τόσα χρόνια και δεν καταπίνεται για να τελειώσει; Μήπως εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα;

Ακούστε λίγο, κύριοι αυτοδιοικητικοί, με τις σημερινές σας πρωτοβουλίες. Ο οδικός άξονας που εξυπηρετεί τους Αγραφιώτες κυρίως είναι η σύνδεση της Ευρυτανίας με την αποπεράτωση των 12,5 χιλιομέτρων στα σύνορα με την Καρδίτσα και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αγρίνιο-Καρπενήσι, που ήδη άρχισε να κατασκευάζεται. Αυτές οι δύο δίοδοι θα δώσουν πνοή σε μας, μήπως και κάποτε σταματήσει η ερήμωση των χωριών μας, έστω και στο παραπέντε, από την πλήρη αφάνισή τους. Μήπως αυτός ο οδικός άξονας είναι καινούρια φάμπρικα επικοινωνιακή, γιατί οι άλλες προηγούμενες υποσχέσεις έχουν ξεφτίσει και δεν πείθουν πλέον ή έχουν άλλη σκοπιμότητα, όπως και οι προηγούμενες να εξυπηρετήσουν άλλα συμφέροντα; Θέλω να πιστεύω ότι η ευπείθεια των Αγραφιωτών έχει τελειώσει.

Αυτός πάλι ο μεγαλοϊδεατισμός, αγαπητέ Δήμαρχε, με την ανάληψη νέου δανείου ύψους, όπως διάβασα, 850.000 Ευρώ, νέος χαλκάς στο λαιμό των δημοτών, για την κατασκευή δημοτικού καταστήματος στο Κερασοχώρι, τί είναι; Έχεις αναλογιστεί ποιος θα είναι ο πληθυσμός του Δήμου σε 5-10 χρόνια, για να αντέχει τέτοια καπρίτσια και προσωπικές προβολές; Θα υπάρχει Δήμος Αγράφων ή θα απορροφηθεί από το Δήμο Καρπενησίου και οι μόνες υπηρεσίες που θα παραμείνουν (υπαγόμενες κι αυτές στο Δήμο Καρπενησίου) θα είναι τα ΚΕΠ και τα συνεργεία καθαριότητας και καθαρισμού δρόμων;

Σήμερα υπάρχει και δημοτικό κτίριο στη δυτική Φραγκίστα και ο κλειστός ξενώνας παραδίπλα, που μπορούν κάλλιστα να καλύψουν όλες τις δημοτικές σας ανάγκες.

Κύριε Δήμαρχε,

Πρωταρχικός σκοπός των αυτοδιοικητικών είναι η συνετή και λελογισμένη διαχείριση των πόρων της, ώστε να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των εναπομεινάντων δημοτών μας. Αυτές οι κινήσεις σας δεν δηλώνουν τίποτα άλλο, όπως και σε κάθε έκδοση τοπικού τύπου, οι φωτογραφίες σας και οι συμμετοχές σας σε ανούσια συνέδρια, παρά μάλλον επικοινωνιακές για προεκλογικούς σκοπούς.

Σημείωση

Θέλω να πιστεύω ότι μόνο σε πρωτοβουλία του Κώστα Μπακογιάννη, του τόσο αποτελεσματικού Περιφερειάρχη, θα υλοποιηθούν αυτά τα έργα, για να δώσουν πνοή στην περιοχή των Αγράφων.