Την Άνοιξη του 2019 ανοίγουν τα πρώτα υδατοδρόμια. Σε Δυτική Ελλάδα και Ιόνιο τα πρώτα. Όραμα ίσως και για την λίμνη Κρεμαστών;

0
1893

Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσει να λειτουργεί το πρώτο δίκτυο υδατοδρομίων της χώρας. Μετά από 15 χρόνια αναμονής και δεκάδες εκατομμύρια επενδύσεις που κατέληξαν στο κενό, τελικά εγκρίθηκε με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή η ανάπτυξη του δικτύου υδρολιμένων. Σε Δυτική Ελλάδα και Ιόνιο Πέλαγος, έχοντας ως βάση την Κέρκυρα, αναμένεται να ιδρυθούν τα πρώτα.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά στο νέο νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών (υδατοδρομίων), περιλαμβάνει δύο εταιρείες, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes, οι οποίες έχουν προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές.

Η ψήφιση του νομοσχεδίου, που κατατέθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, αναμένεται έως το τέλος του μήνα και θα οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας αγοράς που θα στηρίξει σημαντικά τον τουρισμό και θα βοηθήσει απομονωμένες περιοχές της Ελλάδας να έχουν εύκολη, γρήγορη και φθηνή διασύνδεση με άλλες περιοχές. Οι αισιόδοξοι αναλυτές υπολογίζουν πάνω από 100 υδατοδρόμια που θα συνδέουν όλα τα μέρη της χώρας δίνοντας νέα ώθηση στον ελληνικό τουρισμό. Θεωρούν επίσης ότι αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας για λόγους κλιματολογικούς, γεωμορφολογικούς, τουριστικούς, κοινωνικούς και γενικότερα αναπτυξιακούς, με συγκριτικά μικρό κόστος υποδομών.

Περιβαλλοντικά θεωρείται ότι είναι ένα καινοτόμο φιλικό μέσο και δεν έχει αρνητική επίδραση στην ποιότητα του αέρα, στην ποιότητα των υδάτων, στην άγρια ζωή, την αλιεία, το υδρολογικό ισοζύγιο και την ηχορύπανση σε σχέση με τις άλλες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στα λιμάνια και τις λίμνες.

Θα μπορούσε άραγε ένας από αυτούς τους εκατό αερολιμένες να δημιουργηθεί και στην λίμνη των Κρεμαστών; Η ιστορία θα δείξει αν οι μέλλοντες επενδυτές θα θεωρούσαν μια τέτοια επένδυση επωφελή. Το σίγουρο είναι ότι θα έδινε την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση στην ανάπτυξη τόσο της λίμνης των Κρεμαστών, όσο και της Δυτικής Ευρυτανίας και των Αγράφων, με ευκολότερη πρόσβαση και ανάπτυξη του τουρισμού.