Χριστουγεννιάτικες διατροφικές συμβουλες

0
1379

 Κατσούδα Βίκυ, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, μέλος medNutrition

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς έφτασε και είναι για τους περισσότερους μικρούς και μεγάλους η καλύτερη εποχή του χρόνου.

Οι μέρες των γιορτών χαρακτηρίζονται από τις οικογενιεακές στιγμές και τις συζητήσεις γύρω από το γιορτινό τραπέζι, απολαμβάνοντας τις γιορτινές λιχουδιές. Αντίθετα, για τους μικρούς μας φίλους σημαίνει ο ερχομός του Άη Βασίλη!

Συνήθως τις μέρες αυτές, χάνουμε τον έλεγχο στις ποσότητες των μερίδων που καταναλώνουμε και όλοι μας θέλουμε να αποφύγουμε την πρόληψη βάρους. Στόχος μας, λοιπόν, την περίοδο αυτή, δεν είναι η απώλεια βάρους, αλλά η συντήρησή του και το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά!

Τι πρέπει να προσέξετε;

1. Το μέγεθος της μερίδας

Πρωταρχικός κανόνας έιναι το μέγεθος την μερίδας. Μπορείτε να δοκιμάσετε από όλα τα τρόφιμα του εορταστικού τραπεζιού, αρκεί να μη ξεφύγετε στις ποσότητες. Γι’αυτό γεμίστε μια φορά το πιάτο σας, εάν θέλετε να γευτείτε και το εορταστικό επιδόρπιο.

2. Κατανάλωση γλυκού;

Πείτε «ναι» στο επιδόρπιο αλλά «όχι» στη λογική του «λίγο από όλα» διότι μιλάμε για εξαιρετικά θερμιδογόνες τροφές. Επιλέξτε ένα είδος στην κανονική μερίδα του και μοιραστείτε το με κάποιο φιλικό σας πρόσωπο.

3. Αποφυγή τσιμπολογημάτων

Μην τσιμπολογάτε ό,τι βρίσκετε μπροστά σας. Γεμίστε το πιάτο σας με όλα όσα σκοπεύετε με δοκιμάσετε και φροντιστε το μεγαλύτερο μέρος του πιάτου να καταλαμβάνουν τρόφιμα υγιεινά και ολιγοθερμιδικά, όπως είναι τα βραστά και ωμά λαχανικά.

4. Αποφυγή παράλειψη γευμάτων

Μην παραλείπετε γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, απλώς μετριάστε τα σε θερμίδες. Έτσι θα απολάυσετε τα γιορτινά φαγητά, λιγότερο πεινασμένοι και περισσότερο συγκρατημένοι αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο τη μελλοντική υπερφαγία.

5. Αλκοολούχα ποτά με μέτρο

Έχετε σκεφτεί ότι το αλκοόλ αρκετές και μάλιστα κενές θερμίδες; Συγκεκριμένα στο 1gr αλκοολ περιέχονται 7kcal, όταν στο 1gr λίπους περιέχονται 9kcal. Η αποφυγή για τους λάτρεις του αλκοόλ ίσως είναι αναπόφευκτη, όμως η κατανάλωση του με μέτρο είναι σημαντική. Να θυμάστε ότι και τα αναψυκτικά έχουν θερμίδες, οπότε η προσθήκη τους στο ποτό αυξάνουν το θερμιδικό του περιεχόμενο γι’αυτό «βάλτε λίγο νερό στο κρασί σας»!

6. Ενίσχυση της άσκησης

Ακόμα και αν δεν είστε «φίλος» του γυμναστηρίου, υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι να βοηθήσετε το σώμα σας να δαπανήσει ενέργεια. Περπατήστε, τρέξτε, χορέψτε ακόμη και το παιχνίδι με τα παιδιά σας θα μπορούσε να σας ωφελήσει.

Πάμε να δούμε και μερικές διατροφικές συμβουλές των παιδιών;

• Αρχικά, αυτό που θα πρότεινα είναι παρ’όλο που δεν πηγαίνουν αυτές τις μέρες σχολείο, μην παραλείπετε το πρωϊνό τους. Να θυμάστε πως από εκεί παίρνουν την ενέργειά τους!
• Σαφώς και δεν μπορείτε να τους αποτρέψετε το γλυκό οπότε προκειμένου να γνωρίζετε ότι τα τρόφιμα που παρέχεται στα παιδιά σας είναι ποιοτικά, δημιουργήστε δικά σας γλυκά. Διασκεδαστικό θα ήταν να σας βοηθήσουν και τα παιδιά στα παρασκεύσματά τους.
• Επιπρόσθετα, το παιχνίδι είναι ο κυριότερος τρόπος άσκησης του παιδιού, γι’αυτό να τους ενθαρρύνετε να παίζουν σε εξωτερικούς χώρους ώστε να αποφύγουν τα ηλεκρονικά.

Τέλος, μην ξεχνάτε πως όπως τα μικρά ξωτικά του Άη Βασίλη υπακούν τις οδηγίες του κατά γράμμα, έτσι και τα παιδιά έχουν σαν πρότυπο τους μεγάλους, ακόμα και στη διατροφική συμπεριφορά.