Γιατί κατηγορεί η αντιπολίτευση τη δημοτική αρχή

Τι απαντά ο Δήμαρχος

Με μια ανάρτησή της η μείζων αντιπολίτευση βάλλεται ξανά κατά της δημοτικής αρχής και μιλά για προχειρότητα. Αυτή τη φορά ‘μήλον της έριδος’ η ηλεκτρονική πλατφόρμα eservices που ενώ δόθηκε δωρεάν στο Δήμο Καρπενησίου και σε άλλους 14 δήμους στην Ελλάδα από το Δήμο Αθηναίων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, δεν λειτούργησε ποτέ.

Στην ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα η παράταξη του Δημήτρη Λερογιάννη ‘Αλλαγή Πορείας’, αναφέρει:

«Συνέβη και αυτό στο δήμο μας!!!

Όλοι οι δήμοι, εν έτει 2021, προσπαθούν να δημιουργήσουν δυνατότητες και προς τους δημότες αλλά και για την ίδια τη λειτουργία του δήμου ηλεκτρονικής διοίκησης και διακυβέρνησης. Η ανάγκη αυτή έγινε πιο επιτακτική την περίοδο της πανδημίας, αφού η φυσική παρουσία δημοτών και υπαλλήλων στις υπηρεσίες όλων των δήμων της χώρας ήταν αισθητά μειωμένη. Για το λόγο αυτό οι περισσότεροι δήμοι έκαναν αγώνα δρόμου εκσυγχρονισμού. Δημιουργώντας πλατφόρμες από τις οποίες ο κάθε πολίτης από τον υπολογιστή του μπορούσε να έχει πρόσβαση σε απαραίτητα έγγραφα γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Πάμε να δούμε τι κάναμε εμείς.

Ύστερα από αναζήτησή της παράταξης μας, βρήκαμε το εξής παράδοξο. Ο δήμος Αθηναίων, εντελώς δωρεάν (επαναλαμβάνω “εντελώς δωρεάν”) συμπεριέλαβε (https://eservices.karpenissi.gr) και τον δικό μας δήμο στην πλατφόρμα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει για την ηλεκτρονική διοίκηση και διακυβέρνηση του δήμου Αθηναίων. Μάλιστα, ήμασταν από τους πρώτους δήμους που ενταχθήκαμε στη συγκεκριμένη προσπάθεια, από τον προηγούμενο Μάρτη(!!!). Η μόνη υποχρέωση που είχαμε σαν δήμος ήταν να ορίσουμε κάποιον υπάλληλο που να είναι υπεύθυνος για την λειτουργία την πλατφόρμας. Όλα έτοιμα και εντελώς δωρεάν…

Κι εμείς αντί να αρπάξουμε την ευκαιρία και να εκμεταλλευτούμε την δυνατότητα εμπλουτισμού της συγκεκριμένης πλατφόρμας, δεν ορίσαμε ούτε καν τον μοναδικό υπάλληλο που απαιτούνταν για την λειτουργία της. Με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα να είναι διαθέσιμη σε όλους τους δημότες, χωρίς φυσικά να χορηγεί κανένα έγγραφο!!!

Επιτέλους, αναρωτιόμαστε ποιος είναι ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης Δημοτικής Αρχής; Επιτέλους, μέχρι πότε η προχειρότητα θα είναι μέρος της καθημερινότητας μας;

Τι απαντά ο Σουλιώτης

Με δελτίο τύπου, απαντά ο Δήμαρχος Καρπενησίου κ. Νίκος Σουλιώτης, στην επίθεση Λερογιάννη για την πλατφόρμα. Χαρακτηριστικά ανφέρει:

«Σε συνέχεια των δημοσιευμάτων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες σχετικά με την πλατφόρμα εφαρμογών της ΔΑΕΜ ΑΕ  του Δήμου Αθηναίων διευκρινίζουμε ότι:

Ο Δήμος Καρπενησίου από τον Οκτώβριο του 2020 ήδη έχει θέσει σε εφαρμογή την πλατφόρμα MYKEPLIVE έχοντας εξυπηρετήσει μέχρι και σήμερα πάνω από 80 πολίτες. Η Πλατφόρμα mykeplive είναι μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής ενημέρωσης και εξυπηρέτησης για τη διεκπεραίωση αιτημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης – βιντεοκλήσης με ραντεβού από υπαλλήλους των ΚΕΠ. Η υπηρεσία απευθύνεται σε πολίτες αλλά και σε επιχειρήσεις. Στόχος του mykeplive είναι η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και η παροχή διοικητικής πληροφόρησης στους πολίτες, χωρίς τη φυσική μετάβαση των πολιτών στα ΚΕΠ. Με την ψηφιακή πλατφόρμα αναβαθμίζεται και βελτιώνεται η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών από το κράτος με στόχο τη διαφάνεια και τη διευκόλυνσή τους.

Οι υπηρεσίες που παρέχει η πλατφόρμα του mykeplive περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Διοικητική πληροφόρηση και διεκπεραίωση αιτήσεων.
  • Υπηρεσίες για επιχειρήσεις.
  • Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία.
  • Εξυπηρέτηση από τις υπηρεσίες του Δήμου.

Από το site του Δήμου, ο πολίτης μπορεί να επισκεφτεί τη σελίδα: https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/ex-apostaseos-exypiretisi/mykeplive πατώντας στο εικονίδιο για το mykeplive και στη συνέχεια εισάγοντας τα στοιχεία taxis του, να μπορεί να κλείσει ραντεβού για να εξυπηρετηθεί εξ αποστάσεως από το ΚΕΠ.

Ο Δήμος Καρπενησίου στο πλαίσιο συνεργασίας του με τον Δήμο Αθηναίων πρόκειται επιπρόσθετα να αξιοποιήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της πλατφόρμας της ΔΑΕΜ ΑΕ. Σε κάθε περίπτωση προτεραιότητά μας είναι η εξυπηρέτηση του δημότη και η βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου Καρπενησίου.» 

Τι είναι το eservices

Στόχος της εφαρμογής αυτής είναι η ασφαλέστερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, ώστε να αποφευχθεί η αναμονή και ο συνωστισμός στο κτίριο του Δήμου, καθώς και η διάδοση του κορωνοϊού. Ειδικότερα, μέσα από την εφαρμογή eservices.karpenissi.gr το κοινό θα μπορούσε να αποκτήσει εύκολα έγγραφα από το Γραφείο Δημοτικών Εσόδων, Φόρων και Τελών, καθώς και από το ΓραφείοΔημοτολογίου, Ληξιαρχείου και θεμάτων Αλλοδαπών. Η είσοδος στην πλατφόρμα είναι απλή. Ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται με τους κωδικούς του taxisnet και στην συνέχεια υποβάλλει αίτηση για το έγγραφο που επιθυμεί να λάβει. Τα έγγραφα που θα μπορεί να παράσχει η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι τα εξής: Αίτηση για Απαλλαγή Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού για Επαγγελματίες, άνοιγμα Οικογενειακής Μερίδας Άγαμης Μητέρας, Άνοιγμα οικογενειακής μερίδας μετά από απόκτηση τέκνου εντός συμφώνου συμβίωσης, Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Γάμου, Γέννησης, Θανάτου, Συμφώνου Συμβίωσης, Αρχική Εγγραφή στο Δημοτολόγιο όσων αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια, Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας, Δήλωση διεύθυνσης κατοικίας για εκλογικούς καταλόγους, Διόρθωση Κύριου Ονόματος, Διόρθωση Τόπου Γέννησης, Εγγραφή Τέκνων στο Δήμο Καρπενησίου λόγω Aναγνώρισης, Καταχώρηση Λύσης Γάμου ή Συμφώνου Συμβίωσης, Μεταδημότευση Άγαμου Ενήλικα στα Δημοτολόγια του Δήμου Καρπενησίου, Μεταδημότευση διαζευγμένων ή εν χηρεία συζύγων σε δήμο ή κοινότητα εκτός του τόπου καταγωγής τους, Μεταδημότευση συζύγων και τέκνων όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι γραμμένα στον ίδιο Δήμο, Μεταδημότευση συζύγων όταν ο ένας είναι δημότης του Δήμου Καρπενησίου, Πιστοποιητικό Γέννησης, Πιστοποιητικό εγγραφής στα Μητρώα Αρρένων, Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών, Πιστοποιητικό Εντοπιότητας, Πιστοποιητικό Ιθαγένειας, Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης και Προσθήκη Κύριου Ονόματος.