Σε εκσυγχρονισμό προβαίνουν όλα τα ΚΕΠ της χώρας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών.

Αναλυτικότερα, με το ανωτέρω έργο σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε δύο βασικά επίπεδα: α) την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.α., β) την προμήθεια tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ, γ) δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των ΚΕΠ που περιλαμβάνουν i)προμήθεια μηχανογραφικού εξοπλισμού (Η/Υ, Εκτυπωτές, tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet) για τους χρήστες-υπαλλήλους των ΚΕΠ, ii) Υλοποίηση συστήματος διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Το σύστημα θα αποτελείται από το σύστημα εκτύπωσης του αριθμού προτεραιότητας, καθώς και από τη μονάδα ενημέρωσης του πολίτη για τη σειρά προτεραιότητας. Μέσω web base εφαρμογής η οποία θα φιλοξενείται (hosted) στο G-cloud (Ενιαίο Κυβερνητικό Νέφος) θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να κλείνουν ραντεβού στα επιλεγμένα ΚΕΠ και να παίρνουν αριθμό προτεραιότητας για την εξυπηρέτησή τους. Από την ίδια εφαρμογή θα μπορούν να ενημερώνονται τα στελέχη των ΚΕΠ για τα προγραμματισμένα ραντεβού. Η ίδια λειτουργικότητα θα διατίθεται και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα ΚΕΠ χωρίς ραντεβού, iii) Προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους εξυπηρετούμενους πολίτες, καθώς και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Το έργο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» χρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, στο πλαίσιο του ψηφιακού πυλώνα του Component 2.2. (Modernize) και συγκεκριμένα της δράσης «Further modernization of Public Administration’s One- Stop Shops. Περαιτέρω, η χρηματοδότηση των Δήμων θα λάβει τη μορφή επιχορήγησης από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η διαδικασία

Οι ενδιαφερόμενοι Δήμοι καλούνται μέσα σε δέκα (10) μέρας από την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης (20-10-2022) να υποβάλλουν σύμφωνη γνώμη από το αρμόδιο όργανο τους, ήτοι την Οικονομική Επιτροπή, με την οποία θα αποδέχονται την ανάληψη της υλοποίησης της δράσης. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας προβλέπεται η επιχορήγηση κάθε δήμου σε ποσοστό 30% επί του συνόλου του προϋπολογισμού που τους αναλογεί. Στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι δήμοι καλούνται εντός ενός μηνός από την ως άνω διατύπωση της σύμφωνης γνώμης τους για την εκτέλεση του έργου που τους αναλογεί να ενεργοποιήσουν τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης. Ως ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάθεσης νοείται α) αποστολή πρόσκλησης προς υποψήφιο/ους για την υποβολή προσφοράς σε περιπτώσεις που επιτρέπεται η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ή β) προκήρυξη διαγωνισμού σε κάθε άλλη περίπτωση. Για την υλοποίηση του έργου που αναλαμβάνει κάθε Δήμος θα πρέπει να τηρούνται οι προδιαγραφές που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙ. Σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των έργων που θα εκτελέσουν οι Δήμοι στο πλαίσιο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ», το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα εκδίδει οριζόντιες ή/και πιο εξειδικευμένες οδηγίες ως συμπλήρωμα της πρόσκλησης, με τις οποίες οι Δήμοι δεσμεύονται να συμμορφώνονται.

Ο Προϋπολογισμός του Δήμου Αγράφων

Ο προϋπολογισμός ανά δράση για τον Δήμο Αγράφων αποτυπώνεται ως εξής:

Α) Δράση για την προμήθεια Η/Υ, εκτυπωτών και tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.grwallet: Tablets για wallet: 2.500,00 ευρώ, Η/Υ: 16.000,00 ευρώ, Εκτυπωτές:10.000,00 ευρώ

Β) Δράση για την υλοποίηση Συστήματος διαχείρισης επισκεπτών & προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους πολίτες και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών :Αρ. ΚΕΠ: 5, tablets αξιολόγησης: 1.000,00 ευρώ.

Γ) Δράση για τις εργασίες ανακαίνισης των ΚΕΠ: Αρ. ΚΕΠ: 5, Rebranding: 85.250,00 ευρώ.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των δράσεων για τον Δήμο Αγράφων ανέρχεται στο ποσό114.750,00 ευρώ (προ ΦΠΑ). Περαιτέρω, σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι Δήμοι για την αποδοχή της ανάληψης υποχρεώσεων υποχρεούνται, με δεσμευτική εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής, σε άμεση αναμόρφωση των προϋπολογισμών τους, για την εγγραφή σε κωδικούς της συνολικής χρηματοδότησης ανά πεδίο δράσης, και την αποστολή των σχετικών αποφάσεων μέχρι και την 31 Οκτωβρίου 2022 στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Κατά συνέπεια, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα πρέπει να γίνει αναμόρφωση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2022 στους τίτλους εσόδων και δαπανών.