Χρύσα Κοντοκώστα- Φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής Πάτρας,Καρπενησι.

0
1912

 

Δεν θεώρησα ποτέ ότι οι πανελλήνιες ήταν μονόδρομος και ήξερα πάντα τι μου αρέσει πραγματικά.
Σίγουρα η οικογένειά μου με βοήθησε γιατι μου έδωσε τη δυνατότητα για μια επιλογή.

 

 

 

 

 

 

Όνομα: Χρύσα Κοντοκώστα

Ιδιότητα: Φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής Πάτρας

Τόπος καταγωγής: Καρπενήσι

 

 

Λίγο πριν χιλιάδες παιδιά ξεκινήσουν τη νέα τους ζωή και βρεθούν στα έδρανα των σχολών που πέτυχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, ο Ευρυτάνας αυτής της εβδομάδας, είναι ένα από αυτά τα πρώην παιδιά, νυν ενήλικες. Η Χρύσα Κοντοκώστα δεν βρίσκεται σε αυτή τη στήλη επειδή πέτυχε να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική Πατρών, αλλά γιατί αποτελεί το ζωντανό παράδειγμα, της ευφυούς νέας γενιάς που αργά ή γρήγορα θα αλλάζει ό,τι πια δεν μπορεί να λειτουργήσει. Η ίδια κατάφερε να πετύχει μια θέση που πολλοί θα ήθελαν, χωρίς να βουτηχτεί στο τέλμα των πανελλαδικών. Δεν ακολούθησε το τυπικό πρόγραμμα προετοιμασίας και μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς δε ήξερε τι θα κάνει. Αλλά ακολούθησε το ένστικτο, αυτό που ήθελε, προσγειωμένη και τη μεγάλη της αγάπη για καλλιτεχνική έκφραση. Και τα κατάφερε. Είναι λοιπόν η απόδειξη ότι υπάρχει και άλλος τρόπος και ότι υπάρχουν δεκαοχτάχρονα με προσωπικότητα και πρέπει να τα εμπιστευόμαστε για να πάνε τα πράγματα μπροστά. Να η ευκαιρία να κερδίσουμε και να μάθουμε από τον τρόπο που σκέφτεται η νέα γενιά. Καρδιά και λογική μπορούν να πάνε μαζί…

ΕΠ. Χρύσα έφτασες σε μια μεγάλη επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, περνώντας στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής Πάτρας, με κάπως ‘ανορθόδοξο’ τρόπο. Τι σε βοήθησε να πετύχεις;

ΧΚ. Με βοήθησε το ότι δεν είχα άγχος, εκτός από λίγες στιγμές που ίσως δεν αισθανόμουν έτοιμη. Όταν μπαίναμε να γράψουμε τις εξετάσεις, όλοι οι συμμαθητές μου, όπως είναι φυσικό, είχαν στρεσαριστεί, αλλά εγώ πήγα πιο χαλαρά γιατί πίστευα ότι οι εξετάσεις δεν θα ήταν μονόδρομος για μένα. Μετά από πάρα πολλές συζητήσεις που πέρασα όλο το διάστημα πριν τις εξετάσεις, με όλους, και πολλοί μου έλεγαν ότι οι πανελλήνιες πρέπει να είναι το επόμενο βήμα. Αλλά εγώ δεν θεωρούσα ότι αυτή ήταν η μόνη μου επιλογή. Σε όλη αυτή τη διαδικασία, άρχισα να ψάχνομαι και κατάλαβα ότι υπήρχαν και άλλες επιλογές και λύσεις, που θα μπορούσα να ακολουθήσω στη ζωή μου.


ΕΠ. Είχες αποφασίσει να μην συμμετέχεις στις εξετάσεις για να πετύχεις σε κάποια σχολή;

ΧΚ. Δεν μπορώ να πω ότι τα είχα παρατήσει, αλλά δεν μπορώ να πω ότι μπορούσα να συναγωνιστώ τους συμμαθητές σε διάβασμα και έτσι ήμουν ήρεμη και αυτό θεωρώ ότι με βοήθησε περισσότερο. Σίγουρα μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν ήμουν σίγουρη τι πρέπει να κάνω, αλλά μετά είπα να το προσπαθήσω.


ΕΠ. Βρέθηκες στην Αρχιτεκτονική, μέσα από την αγάπη σου στο σχέδιο και την επιθυμία σου να μπεις στην Καλών Τεχνών;

ΧΚ. Όνειρο μου εξακολουθεί να είναι η Καλών Τεχνών, όπου θα ήθελα να σπουδάσω και ήταν το αρχικό μου σχέδιο. Και φυσικά το να αποφοιτήσω από την Αρχιτεκτονική, αν και εφόσον το καταφέρω. Σίγουρα το πτυχίο της Αρχιτεκτονικής σε συνδυασμό με την αποφοίτηση από την Καλών Τεχνών , θα μου έδινε μεγαλύτερη ασφάλεια για επαγγελματική αποκατάσταση και περισσότερες προοπτικές, με δεδομένο ότι η δεύτερη έχει πιο περιορισμένες ίσως επιλογές στην αγορά εργασίας στην Ελλάδα. Θα πάω νομίζω, όπως με πάνε τα πράγματα. Θα ξεκινήσω με τη σχολή που πέτυχα στις πανελλαδικές και θα δω αν μου αρέσει και αν μου ταιριάζει. Δεν αποκλείω να αλλάξω σχέδια, γιατί λειτουργώ με αυθόρμητο και ενστικτώδη τρόπο. Θέλω να έχω πολλές ιδέες στο μυαλό μου και να μπορώ να επιλέξω αυτό που με κάνει να είμαι καλά. Για παράδειγμα θα σκεφτόμουν ακόμα και να πάω στη σχολή Μαρμαρογλυπτικής στην Τήνο, γιατί μου αρέσει πολύ το αντικείμενό της.


ΕΠ. Τι ονειρεύεσαι για το μέλλον σου και τη σταδιοδρομία σου;

ΧΚ. Θα απαντήσω με την καρδιά μου. Θα ήθελα να ασχοληθώ αποκλειστικά με το σχέδιο και τη ζωγραφική και να ζω από αυτό, αν και ξέρω ότι είναι λίγες οι περιπτώσεις που το κατάφεραν. Προσπαθώ να είμαι παράλληλα προσγειωμένη και να βλέπω τα ζητήματα που θα είχε μια τέτοια επιλογή. Για παράδειγμα ακόμα και να καταφέρεις να αναγνωριστείς στον καλλιτεχνικό χώρο για ένα διάστημα, μπορεί μετά από μερικά χρόνια αυτό που κατέκτησες να το χάσεις.


ΕΠ. Πόσο επηρέασε την απόφαση, αλλά και τα όνειρά σου, το ότι μεγάλωσες σε μια οικογένεια με καλλιτεχνικές ανησυχίες;

ΧΚ. Σίγουρα πολύ γιατί η οικογένειά μου, μου έδωσε αυτή τη διαφορετική επιλογή. Κάνω σχέδιο από πάρα πολύ μικρή, όταν οι άλλες οικογένειες έστελναν τους συνομήλικούς μου, σε αθλητικές δραστηριότητες, μπαλέτο, γυμναστήριο, οι δικοί μου σκέφτηκαν τις τέχνες. Ήδη στο δημοτικό είχα ασχοληθεί με σχέδιο μόδας και στο γυμνάσιο πήγα στην Αθήνα για να μάθω περισσότερα πράγματα στο αντικείμενο, μιας και μου άρεσε. Επίσης το γεγονός ότι η οικογένεια μου δεν με πίεσε σε τίποτα και με άφησε να αποφασίσω, μου έκανε καλό και βοήθησε στο τελικό αποτέλεσμα. Η εμπιστοσύνη που μου έδειξαν με βοήθησαν να οργανωθώ καλύτερα και να ωριμάσω μέσα από αυτή τη διαδικασία. Πολλές φορές όταν δεν ακολουθούσα το πρόγραμμα του διαβάσματος, επειδή δεν με πίεζε κανείς όμως, έπρεπε να βρω μόνη μου τις λύσεις και να πιέσω τον εαυτό μου, για να καλύψω τα κενά μου.


ΕΠ. Πώς νιώθεις λίγο πριν το νέο σου ξεκίνημα;

ΧΚ. Νιώθω χαρούμενη γιατί τελικά όλα πήγαν καλά και πολύ καλύτερα απ΄ ότι ίσως φανταζόμουν. ‘Εχω μια θέση σε μια πολύ σημαντική σχολή, έχω μια πόρτα ανοιχτή και την ασφάλεια να πάρω το χρόνο μου και να δω πιο τελικά δρόμο θα πάρω.

 

Το σχέδιο έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχία,την καρδιά και τα όνειρα της Χρύσας.