Ο Ευρυτάνας της εβδομάδας

1933
1

Όνομα: Σπύρος Μπούρας

Ιδιότητα: Ιδιοκτήτης της επιχείρησης τουριστικής μονάδας & εστίασης

Τόπος Καταγωγής: Μικρό Χωριό Ευρυτανίας 

Τόπος Διαμονής: Μικρό Χωριό Ευρυτανίας

Ο λόγος αυτή την εβδομάδα δίνεται σε έναν νέο άνθρωπο που επέλεξε να παραμείνει στον τόπο που γεννήθηκε και να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση των γονιών του.

2

ΕΠ. Πείτε μας λίγα λόγια για την ιστορία της επιχείρησής σας. Πώς ξεκίνησε και ποιος είχε την αρχική ιδέα; 

ΣΜ. Η επιχείρηση δημιουργήθηκε από τους γονείς μου, οι οποίοι έχοντας για πολλά χρόνια ασχοληθεί με το κομμάτι του τουρισμού και της εστίασης σε διάφορα κοινοτικά και όχι μόνο καταστήματα, αποφάσισαν ότι έπρεπε να προχωρήσουν και να κάνουν κάτι δικό τους. Έτσι, το 1998 χτίστηκε το Ρίζωμα στο Νέο Μικρό Χωριό, τόπος καταγωγής του πατέρα μου όπου κατά κάποια έννοια «ρίζωσε» μόνιμα.

ΕΠ. Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζετε ως ιδιοκτήτης οικογενειακής επιχείρησης σε μια μικρή ορεινή πόλη όπως εδώ; 

ΣΜ. Κατά την γνώμη μου, η δυσκολία στον τόπο μας είναι η συνεχόμενη μείωση του πληθυσμού, κάτι που το γνωρίζουμε όλοι. Συγκεκριμένα για μια επιχείρηση σαν την δική μας αυτό έχει ως αντίκτυπο την δυσκολία εύρεσης προσωπικού, αλλά και τη μείωση της κίνησης τις καθημερινές μέρες, διαμορφώνοντας έτσι ένα μέρος με ζωή μόνο τα Σαββατοκύριακα.

ΕΠ. Τι είδους επισκέπτες προσελκύει το Καρπενήσι και πώς ανταποκρίνεστε στις διαφορετικές τους ανάγκες;

ΣΜ. Η Ευρυτανία είναι ένα μέρος με πλούσια παρθένα, ακόμα, φύση θέλω να πιστεύω αλλά και η εικόνα που έχω από τους επισκέπτες στον ξενώνα μας είναι ότι γνωρίζουν το μέρος που έρχονται και το τι μπορεί να τους προσφέρει. Το τελευταίο διάστημα, έχουμε παρατηρήσει μια μικρή αύξηση τουρίστες από το εξωτερικό, που επιλέγουν τον τόπο μας ακριβώς για αυτό. Μέλημά μας είναι να αναδείξουμε αυτές τις ομορφιές, αλλά και την αυθεντικότητα της περιοχής προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες, κάτι που θέλω να πιστεύω ότι όλες οι επιχειρήσεις του τόπου το προσπαθούν, παρά τις δυσκολίες του να μείνεις ανταγωνιστικός, όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο.

ΕΠ. Ποιες παραδοσιακές συνταγές ή τοπικά προϊόντα προτιμάτε να χρησιμοποιείτε; 

ΣΜ. Στο εστιατόριο μας έχουμε συμπεριλάβει στο μενού όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ καλή προσπάθεια από αυτούς και έχουν δημιουργήσει πρώτες ύλες υψηλού επιπέδου (πέστροφα, τυροκομικά, μοσχαρίσιο κρέας, λουκάνικα, σύγκλινο, βότανα, μέλι). Αγαπημένη μου προτίμηση είναι ένα πιάτο που μπορείτε να δοκιμάσετε στο εστιατόριο και είναι τα παστουρμαδοπιτάκια. Τον παστουρμά τον φτιάχνουμε μόνοι μας με ντόπιο μοσχαρίσιο κρέας.

3
4

ΕΠ. Ποιο είναι το μεγαλύτερο “μάθημα” που έχετε πάρει από τη διαχείριση της οικογενειακής επιχείρησης μέχρι τώρα;

ΣΜ. Σκληρή δουλειά. Ζούμε σε μια εποχή που το διαδίκτυο είναι “ο καλύτερος φίλος κι ο χειρότερος εχθρός” των μικρών επιχειρήσεων, ο επισκέπτης ξέρει τι θέλει και σκοπός μας δεν είναι να τον παραπλανήσουμε, αλλά να του παρέχουμε το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών. Η ανάγκη λοιπόν για συνεχή βελτίωση και εξέλιξη είναι σχεδόν αδύνατη σε έναν τόπο που κάθε χρόνο οι παροχές μειώνονται αντί να αυξάνονται. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερη προσωπική εργασία, ευρηματικότητα αλλά και πολλή αγάπη για αυτό που κάνεις, έτσι ώστε να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις.

ΕΠ. Ποιες είναι οι αξίες που θέλετε να προβάλλεται μέσα από την επιχείρηση σας;

ΣΜ. Οι αξίες που μας αντιπροσωπεύουν σαν ανθρώπους είναι οι αξίες που θέλουμε να μεταβιβάσουμε στους επισκέπτες και στους φίλους μας. Το μεράκι, η αγάπη, η αφοσίωση στο να κάνεις αυτό που αγαπάς πιστεύουμε πως είναι το μυστικό. Αν προσθέσεις την προσιτότητα και την ειλικρίνεια, το κομμάτι «άνθρωπος προς άνθρωπο» έχει κλείσει. Από εκεί και πέρα, ο σεβασμός στην παράδοση και η αγάπη για το φυσικό περιβάλλον που μας περιβάλλει είναι οι δύο κυρίες οδοί που πορευόμαστε και καλούμε και άλλους να πορευτούν. Αυτές νομίζω πως είναι οι αξίες που αντιπροσωπεύουν την επιχείρησή μας.

ΕΠ. Πώς βλέπετε την εξέλιξη του Καρπενησίου ως τουριστικό προορισμό;

ΣΜ. Θα χρειαστεί ακόμη περισσότερη σκληρή δουλειά από όλους μας, όχι μόνο από τους άμεσα εμπλεκομένους με τον τουρισμό. Το Καρπενήσι σαν προορισμός έχει πολλές δυνατότητες, πολλοί το έχουν ταυτίσει με χειμερινό προορισμό, αλλά από την εμπειρία μου καταλαβαίνω ότι μπορεί να γίνει προορισμός τεσσάρων εποχών. Το feedback που παίρνουμε από τους επισκέπτες τη «μη τουριστική» περίοδο είναι από θετικό έως ενθουσιώδες. Καλώς ή κακώς, η βαριά βιομηχανία του τόπου μας είναι ο τουρισμός και αυτός είναι ο άξονας που θα πρέπει να επενδύσουμε, ώστε να υπάρχει ανάπτυξη, καθώς, όπως είπαμε, η συρρίκνωση του πληθυσμού δημιουργεί πολλά προβλήματα στον τόπο μας. Πιστεύω ότι αυτός είναι ο τρόπος, για να μπορέσει το Καρπενήσι να αναπτυχθεί και τουριστικά.

5