Ο Ευρυτάνας της εβδομάδας

1973
dav
dav

Όνομα: Ιωάννης Παπαδόπουλος

Ιδιότητα: Στέλεχος εταιρίας υψηλής τεχνολογίας

Τόπος καταγωγής: Ανατολική Φραγκίστα

Τόπος διαμονής: Αθήνα

Η προσφορά στον τόπο μας είναι πολύτιμη, αλλά όταν αφορά τους νέους, είναι ανεκτίμητη. Μια τέτοια πρωτοβουλία ήταν η αφορμή να γνωρίσουμε τον κ. Ιωάννη Παπαδόπουλο.

ΕΠ. κ. Παπαδόπουλε, πριν λίγο καιρό εσείς και ο κ. Κωστόπουλος, πήρατε μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία, να συμβάλετε στη χορήγηση υπολογιστών και laptop στο Γυμνάσιο Λ.Τ. Κερασοχωρίου. Ποια ήταν η κινητήριος δύναμη αυτής της πράξης;

ΙΠ. Η απάντηση είναι απλή. Ο κ. Κωστόπουλος κι εγώ πιστεύουμε στην προσφορά και τη βοήθεια εκεί όπου χρειάζεται. Έτσι στην παρούσα φάση λόγω των θέσεων που κατέχουμε σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα εισηγηθήκαμε την χορηγία των υπολογιστών στο Γυμνάστιο /Λύκειο Κερασοχωρίου. Το θέμα είναι να βλέπουμε τις ανάγκες και να βρίσκουμε λύσεις. Ευτυχώς στο Γυμνάσιο/Λύκειο Κερασοχωρίου υπάρχουν δραστήριοι καθηγητές που αναδεικνύουν ανάγκες και τα προβλήματα, και από την άλλη υπάρχουν άτομα που βοηθούν εφόσον έχουν την δυνατότητα να βρεθούν λύσεις.  

ΕΠ. Πώς υποδέχτηκε την κίνησή σας η σχολική μονάδα Κερασοχωρίου;

ΙΠ: Κάθε τέτοια κίνηση φέρνει χαρά, σε όλες τις πλευρές. Χαρά στους μαθητές που εξοπλίζονται με περισσότερα μηχανήματα, χαρά στους καθηγητές που είναι αρωγοί στην μάθηση, αλλά και στις λύσεις παρόμοιων εξοπλιστικών προβλημάτων, χαρά και απ’ την τοπική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος των θετικών σχολίων που αποσπάσαμε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, χαρά σε εμάς που μπορέσαμε και βοηθήσαμε συντοπίτες μας.

Ήταν μια ανάγκη και υπάρχει ανάγκη, όχι μόνο στο Κερασοχώρι, αλλά πιστεύω και σε άλλους δήμους, και για καλυτέρους και περισσότερους υπολογιστές ακόμη και τώρα. Ό,τι δίνεται, για να κάνει καλύτερη τη ζωή των μαθητών, αλλά και καθηγητών, είναι στο σωστό δρόμο. Το θέμα είναι να συνεχίσουμε να μεγαλώσουμε τον αριθμό των μαθητών πρωτίστως και εν συνεχεία οι υπολογιστές βρίσκονται. Πρέπει να μαζέψουμε ανάγκες και να βρούμε λύσεις, χωρίς βέβαια να παίρνουμε τη θέση των υπεύθυνων υπηρεσιών, αλλά να δρούμε και μαζί τους και εκεί που μπορούμε. 

ΕΠ. Είστε μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Αθηνών Ανατολικής Φραγκίστας. Πόσο σημαντικός είναι ο σύλλογός σας αλλά και αντίστοιχοι σύλλογοι, στην υποστήριξη της Ευρυτανίας και όχι μόνο στη διατήρηση δεσμών με τη γενέτειρα;

ΙΠ: Οι σύλλογοι, ειδικά Αθηνών, έγιναν αρχικά, όπως είπατε, για να διατηρούν τους δεσμούς με την γενέτειρα. Στην πορεία θέλοντας να βοηθήσουν τον τόπο τους, άρχισαν να κοιτάνε περισσότερο προς το χωριό και τις ανάγκες του, όπως και τι μπορούμε να κάνουμε για την ανάπτυξη. Μπορούμε να κάνουμε πολλά; Ναι και ειδικά αν δοθεί χώρος στους νέους.  Έχουμε γνώσεις, εμπειρίες, επαφές, δεν είμαστε κολλημένοι με τη γραφειοκρατία. Μπορεί να μη μένουμε στο χωρίο μόνιμα, αλλά βλέπουμε τι ανάγκες υπάρχουν, και όλοι μας μπορούμε να βοηθήσουμε.

ΕΠ. Ποια είναι η σχέση σας με τη Δυτική Ευρυτανία, διατηρείτε επαφές με τους συντοπίτες σας;

ΙΠ. Η επαφή μου και παρουσία μου είναι συνεχής όπως και πολλών άλλων. Αν και μεγάλωσα στην πόλη, πάντα θεωρούσα το σπίτι μου αλλού. Προσπαθώ να βρίσκομαι αρκετές φορές στο χωριό. Αν και έχω παντρευτεί Καλαματιανή, έχω καταφέρει μέχρι στιγμής να είμαστε περισσότερες φορές στα ορεινά. Είμαστε αρκετοί οι συγχωριανοί, με παιδιά, που μαζευόμαστε όλοι οικογενειακώς στο χωρίο στις γιορτές, τα τριήμερα, τα καλοκαίρια. Τα παιδιά μας περιμένουν πώς και πώς να βρουν τους φίλους τους στο χωριό και να συνεχίσουν το παιχνίδι τους εκεί που το άφησαν.

ΕΠ. Πώς θα μπορούσαν να δημιουργηθούν δυναμικές και διαδραστικές εμπειρίες μάθησης στα απομακρυσμένα σχολεία του Δήμου Αγράφων μέσα από την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας;

ΙΠ. Αυτή τη στιγμή έτσι πως είναι τα πράγματα, ο μαθητής μπορεί να αξιοποιήσει πολλά πράγματα μέσω της τεχνολογίας. Δεν χρειάζονται πολλά. Απλά να έχεις το μέσο το οποίο αυτή τη στιγμή είναι ο υπολογιστής και το ίντερνετ.  Ένα απλό παράδειγμα είναι εκμάθηση ξένης γλώσσας. Υπάρχουν δωρεάν προγράμματα στα οποία κάποιος αρχικά μονός και μετά με άλλα άτομα αλληλοεπιδρά και μαθαίνει και σχετικά γρήγορα μερικές φορές, ξένη γλώσσα. Φανταστείτε, λοιπόν, αν υπήρχε περισσότερη πρόσβαση σε υπολογιστές, με την καθοδήγηση και βοήθεια βέβαια των καθηγητών, τι θα μπορούσε να γίνει και πόσο θα μπορούσαν να αναπτύξουν δεξιότητες οι μαθητές και για το σχολείο αλλά και για αυτούς.

ΕΠ. Τι πιστεύετε ότι θα είχε περισσότερο ανάγκη από άποψη τεχνολογικού εξοπλισμού ένας μαθητής στα σχολεία των Αγράφων, με δεδομένο ότι σε πολλά από αυτά δεν υπάρχει ούτε πρόσβαση στο ίντερνετ;

ΙΠ. Αρχίζουμε με το ότι αν δεν έχεις ιντερνέτ, δεν κάνεις τίποτε. Το να έχεις έναν υπολογιστή χωρίς πρόσβαση στο ίντερνετ είναι σαν αν έχεις μόνο ένα κουτί. Ας πούμε ότι γράφει ένα πρόγραμμα ή θέλει να κάνει έρευνα για μια εργασία. Πού θα την βρει; Το ίντερνετ είναι το διαβατήριο για τον έξω κόσμο. Εκεί θα βρει νέα, πληροφορίες, βοήθεια, θα ανταλλάξει γνώμες με άλλους σε φόρουμ. Από ό,τι ξέρω ο Δήμος Αγράφων είναι στο πρόγραμμα wifi4EU που δίνει δωρεάν ίντερνετ, άρα πιστεύω ότι αν δεν υπάρχει κάπου ίντερνετ θα λυθεί και αυτό. Το επόμενο είναι ο τεχνολογικός εξοπλισμός. Το ιδανικό θα ήταν να υπάρχει αρκετά μεγάλος αριθμός. Να έχει ο μαθητής από ένα υπολογιστή. Να μην περιμένει να τελειώσει ο συμμαθητής του, για να πάει αυτός μετά να τον χρησιμοποιήσει. Να νιώθει άνετα να κάτσει όση ώρα πρέπει. Βέβαια, δεν είναι μόνο αυτό. Χρειάζονται και εργαστήρια. Η ρομποτική και το AI έχει μπει στη ζωή μας. Ο μαθητής πρέπει να έχει και ένα εργαστήριο. Να φτιάχνει ρομπότ και να τα προγραμματίζει. Να κάνει πειράματα για παράδειγμα με έξυπνα φώτα, τα οποία είναι παντού αυτή τη στιγμή.       

3 3
2 3
dav
dav