
Μια Ζωντανή Ματιά στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Το Γυμνάσιο Λ.Τ Ραπτόπουλου ταξίδεψε στον χρόνο, μέσα από μια σειρά δράσεων αφιερωμένων στο αρχαίο ελληνικό θέατρο, με τη συμμετοχή των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου και των εκπαιδευτικών Πετρίδη Σάββα, Σμαράιδου Λουκίας, Καπνιά Σοφίας και Καλλιώρα Βάγιας σε ένα πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα.
Με στόχο την ανάδειξη της αξίας του αρχαίου δράματος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «ΨΙΘΥΡΟΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ: ΜΙΑ ΒΟΥΤΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ». που περιλάμβανε ποικίλες δραστηριότητες που συνδύασαν την ιστορική γνώση με τη δημιουργική έκφραση.
Η αρχή έγινε με εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο αρχαίο θέατρο, γνώρισαν από κοντά τη δομή και την αρχιτεκτονική του και κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους από έναν τόσο σημαντικό χώρο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Ακολούθησε η δραματοποιημένη παρουσίαση ενός αποσπάσματος από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή από μαθήτρια της Β’ Λυκείου την οποία οι μαθητές ανέβασαν στον χώρο του θεάτρου. Μέσα από αυτή τη μοναδική εμπειρία, εργάστηκαν πάνω στη δραματουργική ανάλυση, τον ρόλο του χορού και την εκφραστικότητα του θεατρικού λόγου, βιώνοντας τη συγκίνηση της παράστασης σε έναν αρχαιολογικό χώρο.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25 οι μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίουασχολήθηκαν με τη δημιουργία μακέτας αρχαίου ελληνικού θεάτρου, αποτυπώνοντας με ακρίβεια τη δομή του, μέσα από ομαδική εργασία που προώθησε τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα. Επιπλέον, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου εκπόνησαν ψηφιακή παρουσίαση PowerPoint με τίτλο «Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο: Μια Ιστορική Αναδρομή», η οποία περιλάμβανε ανάλυση των βασικών στοιχείων του θεάτρου, στοιχεία για τους τρεις μεγάλους τραγικούς ποιητές και σύνδεση του αρχαίου δράματος με τον σύγχρονο θεατρικό πολιτισμό.
Οι δραστηριότητες συνέβαλαν ουσιαστικά στην ανάπτυξη της αισθητικής παιδείας και της ιστορικής συνείδησης των μαθητών. Μέσα από τη βιωματική συμμετοχή, ενισχύθηκαν η δημιουργική σκέψη, η αυτοπεποίθηση και οι επικοινωνιακές δεξιότητες των συμμετεχόντων. Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες της θεατρικής τέχνης, ανέπτυξαν δεξιότητες αναζήτησης και παρουσίασης πληροφοριών και ενίσχυσαν τη σύνδεσή τους με τη διαχρονική αξία του ελληνικού πολιτισμού.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις και ενισχύοντας σημαντικά τη μαθησιακή εμπειρία. Τέτοιες δράσεις αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για την εκπαιδευτική διαδικασία και γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν.