Διηγείται ο θρύλος και δεν διαψεύδεται…

«Ελλάδα, αρχές δεκαετίας του ’50, σε εργοστάσιο της Αττικής, εμφανίζεται για πρόσληψη σε θέση νυχτοφύλακα, ύστερα από δημόσια αγγελία, άτομο με επώνυμο Πλαστήρας.

Σε ερώτηση του προσωπάρχη του εργοστασίου, για πιθανή σχέση του με τον τότε πρωθυπουργό της Χώρας Νικόλαο Πλαστήρα, ο υποψήφιος απαντά χαμηλόφωνα ότι είναι ο αδελφός του. Έκπληκτος ο προσωπάρχης αναφωνεί:

-Μας δουλεύεις; Ο αδελφός σου είναι πρωθυπουργός και δεν μπορεί να σε διορίσει κάπου;

-Το θέμα δεν είναι αυτό, το θέμα είναι ποιος τολμά να του το ζητήσει, απαντάει ο υποψήφιος νυχτοφύλακας, ονόματι Πλαστήρας, αδελφός του πρωθυπουργού της χώρας».

Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία της νεώτερης Ελλάδας, όπως και  ο Μαύρος Καβαλάρης, στρατιωτικός και πολιτικός κάποτε της χώρας…

Μετά από 70 περίπου χρόνια ένας συντοπίτης  του τότε υποψήφιου νυχτοφύλακα, σιδηροδρομικός υπάλληλος από τη Λάρισα είχε μια καλύτερη τύχη για τον εαυτό του, που τον διόρισαν Σταθμάρχη στα τρένα.

Είναι αδόκιμο να παραθέτει κανείς το βιογραφικό ενός ανώνυμου, αλλά αν αυτός φέρνει μεγάλη ευθύνη για τον χαμό 57 ανθρώπων με την εγκληματική αμέλειά του, είναι λίγο το κακό με την δημοσίευση προσωπικών του δεδομένων.

Τριάντα πέντε χρόνια υπηρεσίας ο 59χρονος σιδηροδρομικός υπάλληλος, από το 1989 για 22 χρόνια ήταν φορτοεκφορτωτής αποσκευών κι εμπορευμάτων στο τρένο του Πηλίου, μετά ζυγιστής κι ακολούθως επιστάτης. Κανένα σχόλιο για τούτο βέβαια, η κάθε δουλειά είναι σεβαστή κι αξιοπρεπής. Από το 2011 μέχρι στις 6/7/ 2022 είχε μετάταξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ως χειριστής φωτοτυπικού κι άλλα πάρεργα.

Μετά από εξετάσεις (εκτός ΑΣΕΠ), μια θεωρητική και μια ολιγοήμερη πρακτική εκπαίδευση διορίστηκε στις 21-1-2023 ως σιδηροδρομικός Σταθμάρχης κατ΄ επιλογή στη Λάρισα. Μια αναβάθμιση υπαλλήλου που γίνεται με βάση τα ‘’βουλευτικά’’ τηλέφωνα που πέφτουν κι όχι με τα αληθινά προσόντα των υποψηφίου, αφού ο μισθός του θα ανέβαινε στα 3.500 ευρώ. Η ανταπόδοση; Με το κουβάλημα μερικών συγγενικών ψήφων στ(η)ον εθνοπατέρα.

Μπορεί αυτός ο μοιραίος Σταθμάρχης να δήλωνε ότι έκανε λάθος και άνοιξε το κλειδί που οδήγησε τα δυο τρένα σε πορεία σύγκρουσης , αλλά αυτός ο άνθρωπος που δεν είχε καμία εμπειρία, από κάποιον τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση κι αυτός που τον τοποθέτησε έχει μεγάλη ευθύνη. Είναι αλήθεια επίσης, πως για τον εν λόγω διορισμό με φωτογραφική διάταξη του αρμόδιου υπουργού αυξήθηκε και το ηλικιακό όριο, που δεν το είχε ο συγκεκριμένος. Οι ευθύνες φυσικά δεν πρέπει να εξαντληθούν στον συγκεκριμένο άνθρωπο και στους άλλους δυο που δεν ήταν κανονικά στη θέση τους κατά την ώρα της ανείπωτης τραγωδίας.

Οι πολιτικές ευθύνες  είναι  διαχρονικές για εδώ και 20 χρόνια γι’ αυτούς που κυβέρνησαν τη χώρα και υποβάθμισαν τα τρένα και την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Να τιμωρηθούν και ποινικά όσοι πρέπει!

‘’ Χαίρε μεγαλείον ρουσφετιού ατιμώρητον

 Χαίρε παραβάτη πολλαπλών ευνοούμενε…’’

Όπως λέει κι ο σατυρικός ποιητής !   

                                          Κώστας Μπουμπουρής

                                    Αστυν. Δ/ντής ε.α-Συγγραφέας

                                          (k.boubouris@yahoo.gr)