Πολλές οι σελίδες των δικογράφων… ελάχιστες του κοινοβουλευτικού του έργου

Συνεχίζει τον πόλεμο κατά της ελευθερίας του Τύπου και της προσπάθειας αφανισμού του Ευρυτανικού Παλμού ο Βουλευτής Ευρυτανίας, Κώστας Κοντογεώργος. Μετά την πανηγυρική δικαίωση του Ευρυτανικού Παλμού από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ευρυτανίας στις 9 /9/2022 στην υπόθεση αγωγής του Βουλευτή κατά της εφημερίδας μας με την οποία αξίωνε αποζημίωση 30.000 ευρώ, ο κ. Κοντογεώργος κατέθεσε έφεση κατά της απόφασης αυτής.Η έφεση θα εκδικαστεί στο Εφετείο Λαμίας. Να θυμίσουμε για την ιστορία ότι τα δικαστήρια της Λαμίας ήταν ‘γούρικα’ για τον ίδιο, μιας και το 2016 αθωώθηκε από το τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λαμίας για την υπόθεση της Ευρυτανίας ΑΕ με βούλευμα.

Μπορεί βέβαια, ο Βουλευτής, να άσκησε το δικαίωμα για έφεση που του δίνει ο νόμος, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε το γεγονός αφενός ότι είναι η τρίτη, ουσιαστικά, κατά σειρά δικαστική διαμάχη στην οποία σύρει ο κ. Κοντογεώργος τη μία εκ των δύο εφημερίδων της μονοεδρικής στην οποία εκλέχτηκε και αφετέρου ότι η άσκηση της έφεσης γίνεται σε μια έντονη προεκλογική περίοδο, μια ανάσα κυριολεκτικά από τις βουλευτικές εκλογές.

Σύμφωνα με τα κομματικά και πολιτικά ‘πηγαδάκια’ του νομού, η άσκηση έφεσης μετά την πανηγυρική απόρριψη της αγωγής του κατά του Ευρυτανικού Παλμού από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Καρπενησίου, αποτελούσε μονόδρομο για το Βουλευτή στην περίπτωση που αποφασίσει να κατεβεί στις επερχόμενες εκλογές. Προσπαθώντας να κρατήσει ‘‘με νύχια και με δόντια’’ το πολιτικό του κύρος, που όπως φαίνεται ήδη έχει χτυπηθεί από πολλά μέτωπα την τελευταία πενταετία, με αλλεπάλληλες δικαστικές διαμάχες με τον Τύπο, τον πρώην Βουλευτή κ. Θωμά Κώτσια, αλλά και την νίκη του στις τελευταίες εκλογές, όχι απέναντι σε κόμμα της αντιπολίτευσης, αλλά απέναντι σε πολιτευτή της ΝΔ, με την οριακή επικράτησή του στους σταυρούς επί της καςΘωμαΐδος Οικονόμου.

Τετραετία …στις δικαστικές αίθουσες

Ποιο το κοινοβουλευτικό του έργο

‘‘Κύκνειο άσμα’’μιας φθίνουσας κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης ή κίνηση αντιπερισπασμού οι ατέρμονες αυτές δικαστικές διαμάχες; Το μόνο βέβαιο είναι ότι χτυπώντας μια μικρή επαρχιακή εφημερίδα με έδρα το Λημέρι Ευρυτανίας και οδηγώντας την σε οικονομικό αδιέξοδο με χιλιάδες ευρώ δικαστικά έξοδα και ψυχική φθορά σε προσωπικό επίπεδο, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποκρύψει τα πεπραγμένα όλης του της κοινοβουλευτικής θητείας και κυρίως των τελευταίων τεσσάρων χρόνων, που είναι στα όρια του ανύπαρκτου, όπως αυτά καταγράφονται επίσημα στα αρχεία της Βουλής των Ελλήνων.

Κοινοβουλευτικό έργοσε αδράνεια

Όλη αυτή η δικαστική δραστηριότητα του Βουλευτή στην τελευταία του θητεία, μάλλον λειτούργησε εναντίον του κοινοβουλευτικού έργου του ίδιου, μιας και οι διαρκείς δικαστικές διαμάχες δεν του άφησαν επαρκή χρόνο παραγωγής έργου προκειμένου να έχειδυναμική εκπροσώπηση της Ευρυτανίας στη Βουλή και παρουσιάζει κοινοβουλευτική δραστηριότητασε αδράνεια όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος.

Τα στοιχεία της Βουλής των Ελλήνων μιλούν από μόνα τους, αποδεικνύοντας ότι η παρουσία του Βουλευτή ήταν όχι απλά αδύναμη αλλά σχεδόν ανύπαρκτη. Συγκεκριμένα, στην τελευταία τετραετία που ολοκληρώνεται και επίσημα σε λίγους μήνες (Ιούλιος 2019 –σήμερα) ο Βουλευτής Ευρυτανίας ανέβηκε στο βήμα της Βουλής συνολικά 15 φορές ενώ έκανε συνολικά 13 αναφορές και 12 ερωτήσεις σε σύνολο 4.090 αναφορών και 3.589 ερωτήσεων που κατέθεσαν συνολικά οι 156 στο σύνολό τουςβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.Ιδιαίτερο, δε, ενδιαφέρον έχει ότι οι περισσότερες αναφορές (10) και ερωτήσεις (8) κατατέθηκαν από το Βουλευτή την πρώτη χρονιά, αμέσως μετά τη δικαστική διαμάχη με την κα Οικονόμου, τη δεύτερη χρονιά δεν κατέθεσε καμία – ίσως θα έλεγε κανείς και λόγω κορωνοϊού, συνθήκη που δεν επηρέασε όμως τους υπόλοιπους βουλευτές της ΝΔ που κατέθεσαν 1.439 αναφορές και 1.172 ερωτήσεις – την τρίτη χρονιά κατέθεσε 3 αναφορές και 4 ερωτήσεις ενώ την τέταρτη που διανύουμε, δεν κατέθεσε επίσης ούτε μία. 

Το πιο αξιοπερίεργο είναι το γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα ο Βουλευτής Ευρυτανίας ήταν εισηγητής σε ένα νομοσχέδιο το οποίο αφορούσε και την Ναυτιλία! Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο που εισηγήθηκε είχε θέμα:

«Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 – Κύρωση Πρόσθετης Πράξης στο Νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας και φορολογικές ρυθμίσεις για τη ναυτιλία – Επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις – Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και του Δικτύου Κρατικών Ενισχύσεων – Μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις οικονομικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα (6-12-2022)».Και όλα αυτά σε μια Ευρυτανία που καθημερινά ερημώνει όλο και περισσότερο, που έχει χτυπηθεί όλη την τετραετία ως πιο ευάλωτη σε όλους τους τομείς σε τεράστιο βαθμό, με υγεία, οικονομία, τουρισμό, υποδομές να βρίσκονται σε καθημερινή φθίνουσα πορεία, αλλά ουδέποτε έγινε αναφορά ή πρόταση στην μείωση της φορολογίας στην ‘ασθενική’ Ευρυτανία, όπως για παράδειγμα στα ακριτικά νησιά, νομολογία που περιλάμβανε το εν λόγω νομοσχέδιο.

Αλλά και στο περιεχόμενο των ομιλιών του στις λίγες φορές που ανέβηκε στο βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, η Ευρυτανία ‘πέρασε και δεν ακούμπησε’. Στο σύνολο των δεκαπέντε ομιλιών του στην Ολομέλεια της Βουλής την τελευταία τετραετία, μόνο μία φορά κάνει αναφορά στα προβλήματα της Ευρυτανίας και μάλιστα με τη λήξη του χρόνου ομιλίας που δικαιούνταν, ενώ επίσης δύο ακόμα φορές κάνει απλή αναφορά σε δυο ομιλίες του για την ανάγκη χρηματοδότησης του δρόμου Λαμία -Καρπενήσι, χωρίς να ασχοληθεί περαιτέρω με την ανάπτυξη του θέματος.

Οι υπόλοιπες μονοεδρικές

Την επωδό πολλών ότι ο Βουλευτής μιας μικρής μονοεδρικής περιφέρειας δεν μπορεί να έχει πολύ μεγάλη δραστηριότητα στο κοινοβουλευτικό έργο, έρχονται να καταρρίψουν τα στοιχεία από τη Βουλή των Ελλήνων που αναδεικνύουν δύο από τους οκτώ βουλευτές μονοεδρικών, οι οποίοι είναι πολύ δραστήριοι.  

Για παράδειγμα ο Βουλευτής της ΝΔ Κεφαλληνίας, κ.Καππάτος Σπυρίδωνος-Διονυσίου Παναγής ήταν εισηγητής στα ακόλουθα νομοσχέδια:

  1. Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και άλλες διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα (9-6-2022)
  2. Εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών και λοιπές διατάξεις (2-6-2021)
  3. Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τον συντονισμό ορισμένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων, όπως έχει τροποποιηθεί με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Νοεμβρίου 2018 και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (17-2-2021)
  4. Περί Διεθνούς Προστασίας και άλλες διατάξεις (31-10-2019)
  5. Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τον συντονισμό ορισμένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων, όπως έχει τροποποιηθεί με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Νοεμβρίου 2018 και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (17-2-2021).

Επίσης ο Βουλευτής Λευκάδας της ΝΔ, κ. Καββαδάς Ιωάννης Αθανάσιος είχε το ακόλουθο κοινοβουλευτικό έργο:

  • Eισηγητής σε νομοσχέδια: Κύρωση της από 24.12.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την αύξηση του ποσού του κοινωνικού μερίσματος για το έτος 2019, την παράταση ισχύος του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών και την παράταση της προθεσμίας κατάργησης υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων» (Α΄ 212) και άλλες διατάξεις (12-2-2020).
  • Εισηγητής σε διεθνείς συμβάσεις:
  • Κύρωση της Συμφωνίας Σύνδεσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της αφενός και της Κεντρικής Αμερικής αφετέρου.
  • Κύρωση της Συμφωνίας Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Ιαπωνίας, αφετέρου.
  • Κύρωση της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης για τις σχέσεις και τη συνεργασία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Νέας Ζηλανδίας, αφετέρου.
  • Κύρωση της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Δημοκρατίας της Σιγκαπούρης, αφετέρου.
  • Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας στους τομείς Υποδομής και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και άλλες διατάξεις.
  • Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Κορέας για την Αμοιβαία Προστασία Διαβαθμισμένων Στρατιωτικών Πληροφοριών.
  • Κύρωση της Τροποποίησης υπ’ αριθμ. 2 στη Συμφωνία Διοικητικής Φύσης μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας της Γαλλικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας περί Συνεργασίας στο πλαίσιο Τεχνολογικού Συστήματος Επίδειξης μη Επανδρωμένου Μαχητικού Αεροσκάφους (VéhiculeAériendeCombatsansPilote, UCAV).
  • Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Φινλανδίας σχετικά με Συνεργασία στον τομέα του Αμυντικού Υλικού.
  • Κύρωση της Συμφωνίας για την Επιτροπή Συντονισμού στο πλαίσιο της Συνόδου Υπουργών Άμυνας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEDM) και άλλες διατάξεις.
  1. Κύρωση της Διοικητικής Διευθέτησης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Μηχανισμού ΑTHENA όσον αφορά στις Υπηρεσίες Μετακινήσεων και Μεταφορών οι οποίες παρέχονται από το Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ).
  1. Κύρωση της Τεχνικής Συμφωνίας ανάμεσα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας, το Υπουργείο Άμυνας της Ιταλικής Δημοκρατίας, τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας της Δημοκρατίας της Πολωνίας, τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Δημοκρατίας της Τουρκίας αφενός, και τον Υπουργό Άμυνας του Βασιλείου του Βελγίου, τον Υπουργό Άμυνας της Γαλλικής Δημοκρατίας, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Άμυνας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, τον Υπουργό Άμυνας του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου, τον Υπουργό Άμυνας του Βασιλείου της Ισπανίας αφετέρου, σχετικά με τη στελέχωση, χρηματοδότηση, διοίκηση και υποστήριξη του Στρατηγείου EUROCORPS (Ευρωπαϊκό Στρατιωτικό Σώμα), Σώμα Ταχείας Ανάπτυξης ΝΑΤΟ EUROCORPS (NRDC EC) και άλλες διατάξεις.
  1. Κύρωση του Μνημονίου Συναντίληψης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας που αφορά τη συνεργασία εντός του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών της Αθήνας (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ-AMSCC) και της Τεχνικής Διευθέτησης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας σχετικά με την εφαρμογή του Μνημονίου Συναντίληψης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας που αφορά στη συνεργασία εντός του πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών της Αθήνας (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ – AMSCC).
  1. Κύρωση της Συνολικής και Ενισχυμένης Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ατομικής Ενέργειας και των Κρατών – Μελών τους, αφενός, και της Δημοκρατίας της Αρμενίας, αφετέρου.
  1. Κύρωση της Συμφωνίας Πλαίσιο μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Αυστραλίας, αφετέρου.

Με την ‘καυτή ανάσα’ στο σβέρκο

Μέσαστην προεκλογική περίοδο που διανύουμε και με τα σενάρια για εκλογές στις αρχές Απριλίου, η κίνηση να ασκήσει έφεση ο Βουλευτής κατά της απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ευρυτανίας (αλλά και με μια απόφαση δικαστηρίου, της αγωγής κατά Θ. Κώτσια, που αναμένεται να εκδοθεί το προσεχές διάστημα), αποτελεί περίτρανη απόδειξη για το πόσο νιώθει την ‘καυτή ανάσα’ της επόμενης εκλογικής αναμέτρησής του. Η απόφαση του Βουλευτή να κινηθεί για μια ακόμη φορά εναντίον της ελευθεροτυπίας μόνο ως σπασμωδική κίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί,δίνοντας πιθανά καθαρό πάτημα στους πολιτικούς του αντιπάλους από τα άλλα κόμματα,αλλά και στους συνυποψηφίους του με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας στην Ευρυτανία, να στηρίξουν τον προεκλογικό τους αγώνα στην επιχειρηματολογία τους σε συσχετισμό με το αδρανές κοινοβουλευτικό του έργο.

 Η εμμονή του Βουλευτή με τις δικαστικές διαμάχες τόσο με τον Ευρυτανικό Παλμό όσο και με τον κ. Κώτσια, οι διαφορές των οποίων θα μπορούσαν να έχουν λυθεί εξωδικαστικά και στις δύο περιπτώσεις χωρίς ταλαιπωρία και έξοδα από την πρώτη στιγμή, μόνο κακό μπορεί να κάνει στην πολιτική του καριέρα και τις όποιες μελλοντικές του βλέψεις για τη μονοεδρική. Μένει να δούμε και τι άποψη έχει ο Πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης για μια τέτοια κίνηση Βουλευτή του που θα θελήσει να εκπροσωπήσει το κόμμα και τον ίδιο στην εκλογική του περιφέρεια, ορθώνοντας το ’πολιτικό του ανάστημα’ απέναντι στους αδυνάτους.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΩΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ. ΘΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΗ, ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ. Ο ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ ΔΕΝ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΔΥΝΑΜΗ, ΠΑΡΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΟΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΘΑ ΑΠΟΦΑΝΘΕΙ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ Η ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΟΤΙ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ.