Ξεκίνησαν τα έργα στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65

3137

Συντομότερο το ταξίδι Αθήνα – Ευρυτανία
Περιλαμβάνεται ο κόμβος 14χλμ για το Καρπενήσι

Την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, κήρυξε την Τρίτη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζης.
Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα που, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής, η οποία θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι.

305 εκατ. ευρώ θα κοστίσει το νότιο τμήμα

Ύστερα από την έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ύψους 305 εκατ. ευρώ, τα πρώτα εργοτάξια είναι ήδη εγκατεστημένα και αρχίζουν άμεσα εργασίες κατασκευής, από τον Ημικόμβο (ύψος Θερμοπυλών) με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ, έως και το 32,5 χλμ., όπου θα ενωθεί, με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Ε65, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, διασχίζοντας το Νομό Φθιώτιδας. Το νότιο αυτό τμήμα περιλαμβάνει επίσης το Α/Κ Καρπενησίου στο 14,15 χλμ, καθώς και 5 Κόμβους: Η/Κ ΑΘΕ στο 0 χλμ., Α/Κ Λαμίας & Η/Κ Ανθήλης στο 5,9 χλμ., και Α/Κ Ξυνιάδας στο 32,5 χλμ. Θα κατασκευαστούν επίσης: Δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. (ο κάθε κλάδος) στο 26,8 χλμ.: Η Σήραγγα έχει διανοιχθεί σε μήκος περίπου 1 χλμ. (500 μέτρα από κάθε στόμιο σε κάθε κλάδο), 11 Γέφυρες διπλού κλάδου με μήκος μεγαλύτερο των 50μ, 9 Άνω Διαβάσεις & 2 Κάτω Διαβάσεις, 1 Σταθμόq Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Λιανοκλάδι, στο 12,4 χλμ. Και 1 Κέντρο Συντήρησης.

Τα νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το Δεκέμβριο του 2017.
Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό. Ανάδοχος του έργου είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό του 2008.