Με ανάρτησή του ο πολυγραφότατος και πάντα πνευματικά αεικίνητος κ. Ζαχαρίας Ζηνέλης, έκανε γνωστή την κυκλοφορία ε του βιβλίου του κ. Νίκου Δ. Παπαδιονυσίου, που τιτλοφορείται: ‘‘ Κολλημένος στο παρελθόν: Τα τέμπλεα του λεπτουργού Στέλιου Υφαντή’’ (Παλαιό Φάληρο 2021). Μεταξύ άλλων το ιδιαίτερο Καστανιώτικο ενδιαφέρον έχει να κάνει και με το ότι το τέμπλο του Ενοριακού μας Ναού του Αγίου Νικολάου στην Καστανιά Ευρυτανίας, είναι έργο του μεγάλου Στέλιου Υφαντή, που το κατασκεύασε στα 1922 – 1923. Η ανάρτηση του κ. Ζηνέλη αναφέρει σχετικά:

‘‘Το βιβλίο εκτείνεται σε 215 σελίδες, όλες έγχρωμες, και είναι αναφορά στο έργο του παππού από τη μητέρα του Στέλιου Δ. Υφαντή, που γεννήθηκε στα Άγραφα το 1875, εγκαταστάθηκε διαδοχικά στο Καρπενήσι και στη συνέχεια στη Μεγάλη Κάψη και αφού «πέρασε τα μαρτύρια του Ιώβ» τον βρήκε ο θάνατος το 1971 στη Λιβαδειά, ενός σπουδαίου εκκλησιαστικού λεπτουργού (ξυλογλύπτη).

Ο εγγονός με πολλή προσοχή και θρησκευτική ευλάβεια, έχοντας ήδη έναν αυτόγραφο από τον παππού κατάλογο των έργων του, 58 ξυλόγλυπτα καρυδένια έργα, τέμπλα ή άλλα εκκλησιαστικά αντικείμενα όπως άμβωνες, θρόνους και προσκυνητάρια στην Ευρυτανία, Φθιώτιδα, Ναυπακτία, και Βοιωτία, έβαλε σκοπό ζωής να επισκεφτεί όσα περισσότερα μπορούσε, να δει την κατάστασή τους, να πάρει πληροφορίες, αν υπήρχαν τέτοιες, και να τα φωτογραφίσει. (…)

Επικαλούμαι εδώ και ένα απόσπασμα από τα σχετικά σχόλια της ανάλογης βιβλιοπαρουσίασης που έκανε ειδικά για το βιβλίο αυτό ο Τάκης Ευθυμίου:

«Πρόκειται για ένα, ίσως, μοναδικό στο είδος του βιβλίο που εξιτάρει ευεργετικά το θρησκευτικό, ιστορικολαογραφικό και καλλιτεχνικό συναίσθημα του κάθε αναγνώστη. Πρόκειται για πολύχρονη, πολύμοχθη και πολυέξοδη έρευνα, μελέτη και καταγραφή των εκκλησιαστικών έργων του σπουδαίου ξυλογλύπτη και ιεροψάλτη Στέλιου Υφαντή, παππού του συγγραφέα από την πλευρά της μητέρας του.

Ο Νίκος Παπαδιονυσίου, Μεταλλειολόγος του Ε.Μ.Π. γεννήθηκε στη Μεγάλη Κάψη Φθιώτιδας όπου έζησε τα παιδικά του καλοκαιριάτικα χρόνια, μιας και μόνιμα ζούσε στον Πειραιά. Κολλημένος με το παρελθόν και με έντονα τα βιώματά του να τον ακολουθούν, κατέγραψε με το αξιοθαύμαστο μνημονικό του γεγονότα και καταστάσεις που αξίζουν να μεταλαμπαδευτούν στους επερχόμενους.

Η ενασχόλησή του με την έρευνα που περιλαμβάνει το εν λόγω βιβλίο προέκυψε επειδή από νήπιο μέχρι και τη δεκαετία του 1960 επισκεπτόταν συχνά, ιδίως τα καλοκαίρια, τον παππού του Στέλιο στη Μεγάλη Κάψη, ένα ολιγόλογο, σεμνό, παπαδιαμαντικό γέροντα, γνωρίζοντας έτσι ότι υπήρξε σπουδαίος εκκλησιαστικός ξυλογλύπτης.

Αργότερα, σπουδάζοντας στο Ε.Μ.Π. παρακίνησε το θείο του Βαγγέλη Υφαντή να πείσουν τον παππού Στέλιο να καταγράψει ονομαστικά σε κατάλογο όλα τα εκκλησιαστικά του τεχνουργήματα, όπως κι έγινε.

Από το 2015 ξεκίνησε τις περιοδείες του στις εκκλησίες της Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας και Βοιωτίας όπου σύμφωνα με τον κατάλογο υπήρχαν τέμπλα και άλλα εκκλησιαστικά έργα του παππού του τα οποία φωτογράφισε και κατέγραψε. Και μόλις εφέτος, ύστερα από πάμπολλες ταλαιπωρίες, εμπόδια και παλινωδίες συγκεντρώθηκε το υλικό που απαρτίζει το πόνημα. Τριάντα τέσσερα (34) τέμπλεα, όπως συνήθιζε να τα αποκαλεί ο ξυλογλύπτης και είκοσι τέσσερα (24) άλλα Δεσποτικά, Άμβωνες και προσκυνητάρια αναφέρονται αναλυτικά με αυτοτελή θέματα και φωτογραφίες για κάθε εκκλησία ξεχωριστά στο βιβλίο.

Η ζωηρή περιγραφή και το πλούσιο έγχρωμο φωτογραφικό υλικό καθιστά ευχάριστο το διάβασμα και ικανοποιεί απόλυτα και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη’’.