Πανελλαδικές Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών για το νέο σύστημα διορισμού

1410

68,21% η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Ευρυτανίας στην απεργία

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την απόσυρση των διατάξεων για το νέο σύστημα διορισμού τους στα δημόσια σχολεία

Μεγάλες είναι οι κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων σε ολόκληρη την Ελλάδα, με αποκορύφωμα αυτές στην Αθήνα. Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι πανελλαδικά το ποσοστό ανέρχεται στο 70-75%, ενώ η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για 90%. Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται καθώς σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν έως τώρα για το νέο σύστημα προσλήψεων, το οποίο πρότεινε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου προκύπτει ότι το 50% της μοριοδότησης θα είναι το πτυχίο τους και η προϋπηρεσία και το άλλο 50% η κατοχή ακαδημαϊκών τίτλων (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ειδικά σεμινάρια κ.α.).
Δάσκαλοι και καθηγητές διαμηνύουν ότι το εν λόγω σύστημα διορισμών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει το πτυχίο τους και παράλληλα τους «αναγκάζει σε περαιτέρω τίτλους σπουδών και κατά συνέπεια σε επιπλέον έξοδα».
Οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας προκειμένου να τους ενημερώσει αναλυτικά για τις προσλήψεις και το νέο σύστημα μοριοδότησης παρά το γεγονός ότι νωρίτερα στο κάλεσμα που τους απηύθυνε ο υπουργός δεν ανταποκρίθηκαν.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την υλοποίηση του τριετούς προγράμματος 15.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, ήταν το κύριο θέμα της εισήγησης του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
Για τον λόγο αυτό σε απεργίες προχωρούν οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, προβάλλοντας την δυσανασχέτησή τους απέναντι στο νέο σύστημα διορισμού, στηρίζοντας παράλληλα με τον δικό τους τις μεγάλες κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνται στην Αθήνα.

Οι κινητοποιήσεις στην Ευρυτανία

Όσον αφορά την Ευρυτανία την Παρασκευή 11-01- 2019 πραγματοποιήθηκε η πρώτη απεργία από εκπαιδευτικούς και συγκεκριμένα από την Α/θμια Εκπαίδευση Ευρυτανίας απεργούσαν εννέα (9) από τους εκατόν είκοσι τέσσερις (124) εκπαιδευτικούς και την Δευτέρα 14-01-2019 σε απεργία βρίσκονται δώδεκα (12) από τους εκατόν είκοσι τέσσερις (124) εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με την Β/θμια Εκπαίδευση Ευρυτανίας δεκαεπτά (17) εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν απεργία την Παρασκευή 11-01-2019, ενώ μέσα στην εβδομάδα οι εκπαιδευτικοί θα προχωρήσουν σε 3ωρη στάση εργασίας.

Η τοποθέτηση της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας

Σε ανακοινώσεις σχετικά με το μείζον αυτό θέμα που απασχολεί όλους τους εκπαιδευτικούς προέβη και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας αναφέροντας μεταξύ άλλων:
«Από την πρώτη στιγμή, κυβέρνηση και υπουργείο, έκαναν σαφείς τις προθέσεις τους. Υλοποιούν με ευλάβεια και σεβασμό στις κατευθύνσεις των Ε.Ε. – ΟΟΣΑ, που προωθούν την κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των τίτλων σπουδών και της εργασίας, και την δημιουργία συστήματος προσόντων έτσι ώστε κανείς εργαζόμενος να μην έχει τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, με στόχο την εξατομίκευση στις εργασιακές σχέσεις.
Το νέο σύστηµα διορισµών – προσλήψεων χιλιάδες νυν εργαζόμενοι θα πεταχτούν στην ανεργία κατρακυλώντας στους νέους πίνακες. Συνθλίβει τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο που επιπλέον το σπάει σε τέσσερες κατηγορίες. Το πτυχίο απαξιώνεται ολοκληρωτικά! Κανένα ουσιαστικό εργασιακό δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν κατοχυρώνεται με αυτό, πλην της δυνατότητας να αιτηθεί κάποιος μόνιμο διορισμό ή πρόσληψη ως αναπληρωτής στην εκπαίδευση . Εισάγεται το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας ως προαπαιτούμενο και αρχίζει ατελείωτος ανταγωνισμός για μεταπτυχιακά, διδακτορικά, δεύτερο πτυχίο, σεμινάρια 300 ωρών, ξένες γλώσσες, πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες, καλούς βαθμούς κ.ο.κ σε ένα παζάρι προσόντων μακριά από τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά σωτήριο για τα επιχειρηματικά κέρδη.
Κυβέρνηση και υπουργείο επιδιώκουν να μεταφέρουν την ευθύνη της ανεργίας στους εργαζόμενους, οι οποίοι προκειμένου να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας θα καλούνται να μπουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων και πιστοποιητικών.
Το Σχέδιο Νόμου είναι και προσοντολόγιο αξιολόγησης για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό! Οι αναπληρωτές προκειμένου να εργαστούν θα πρέπει να έχουν περάσει από σκληρή ατομική αξιολόγηση και να κατέχουν πλήθος προσόντων, αντίστοιχων και περισσότερων από εκείνα που απαιτούνταν για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης.
Οι κυβερνητικές πλειοψηφίες των Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έχουν μεγάλες ευθύνες γιατί αρνούνται να θέσουν τον κλάδο σε τροχιά κινητοποιήσεων για την απόκρουση και ανατροπή των μέτρων αφού αρνούνται να προχωρήσουν σε Γενική Συνέλευση Προέδρων για να αποφασίσει ο κλάδος με όρους Γενικών Συνελεύσεων τη συνέχιση των κινητοποιήσεων».