Τηλεκπαίδευση, πανελλαδικές, εξεταστέα ύλη & απουσίες στο επίκεντρο του προβληματισμού

Επιστολή απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΕΠΑΛ Καρπενησίου προς το υπουργείο Παιδείας και την υπουργό κα Ν. Κεραμέως. Στην επιστολή καταγράφονται τόσο οι ανησυχίες των γονιών των μαθητών σχετικά με τις πρωτόγνωρες συνθήκες εγκλεισμού και μαθητείας που βιώνουμε και προτείνονται βελτιώσεις στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα ο Σύλλογος διατυπώνει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών που όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην επιστολή, βρίσκονται στο περιθώριο με τα προβλήματά τους συνεχώς να μεγαλώνουν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

 Αναλυτικά ο Σύλλογος καταγράφει πρώτον την αδυναμία χιλιάδων οικογενειών να πληρώνουν τις υπηρεσίες των παροχών διαδικτύου που εξασφαλίζουν γρήγορες και σταθερές συνδέσεις ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών τους με συσκευές και υποδομές τηλεκπαίδευσης. Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων πολλοί μαθητές καταγγέλλουν το γεγονός ότι χρεώνονταν τα δεδομένα τους επειδή δεν είχαν σταθερή σύνδεση στο internet ή δεν είχαν γρήγορη σύνδεση για να μπορούν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση. Επιπλέον προβληματίζει ο όγκος της ύλης μόνο των πανελλαδικών μαθημάτων, εμμένοντας το υπουργείου στην ολοκλήρωση της ύλης διαδικτυακά όλων των μαθημάτων, όλων των βαθμίδων και τάξεων.

Επισημαίνουν επίσης συνέπειες της πολύωρης έκθεσης των παιδιών στις ηλεκτρονικές συσκευές, λόγω της ακτινοβολίας που εκπέμπουν αλλά και τα σοβαρά μυοσκελετικά προβλήματα που μπορεί να προέκυψαν από την πολύωρη καθιστική στάση σύμφωνα με έμπειρους ιατρικούς φορείς. Επίσης τον πολύωρο εγκλεισμό των μικρών παιδιών και των ενεργητικών εφήβων σε συνδυασμό με τα παραπάνω, να αποτελεί μία ωρολογιακή βόμβα στην ψυχική τους υγεία. Τέλος τονίζουν το εκπαιδευτικό κενό με τις χαμένες διδακτικές ώρες, σε εργασιακά μαθήματα, λόγω αδυναμίας αντικατάστασης από την οθόνη εργασιακών μαθημάτων,  πειραμάτων, ζωντανών παρατηρήσεων, αλλά και πανελλαδικών μαθημάτων που λόγω της φύσης τους παραμένει αδύνατο να διδαχθούν εξ αποστάσεως π.χ. το αρχιτεκτονικό σχέδιο. Αναφορά γίνεται επίσης στην επιστολή στο ζήτημα της αξιολόγησης και συγκεκριμένα αναφέρεται πώς υποδεικνύεται στους εκπαιδευτικούς πως αν αυτή δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο, ως γραπτή δοκιμασία όπως προβλέπεται σχετικά, αυτή μεταφέρεται απλά στο δεύτερο τετράμηνο σαν να ήταν απλά θέμα ημερομηνιών. Η βαθμολογία αντιμετωπίζεται επίσης σαν ‘πιθανολόγηση’ και δεν αντικατοπτρίζει αντικειμενικά μετρήσιμα κριτήρια, παραβαίνοντας βασικούς κανόνες παιδαγωγικής. Με την ίδια στάση αντιμετωπίζεται και το θέμα των απουσιών.

Στην επιστολή οι γονείς και κηδεμόνες του ΕΠΑΛ Καρπενησίου κάνουν και συγκεκριμένες προτάσεις προς το υπουργείο. Συγκεκριμένα ζητούν να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα τους, με τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα 15 μαθητών, μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία ώστε να τηρούνται τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Επίσης ζητούν επανεξέταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μελετημένη μείωση της ύλης όλων των μαθημάτων όλων των βαθμίδων και τάξεων. Ζητούν επίσης η μη καταχώρηση απουσιών στο myschool από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επανάληψη της διδαχθείσα ύλης και ειδικά των εργαστηριακών μαθημάτων, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων γιατί θεωρούν ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη διαρκή βελτίωση και όχι στη διάκριση κακών μετρίων καλών και αρίστων μαθητών. Τέλος απαιτούν να μη γίνει καμία αλλαγή στο σύστημα των πανελλαδικών, καθώς και απόσυρση του νομοσχεδίου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και απόσυρση του μέτρου για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών στα δημοτικά γυμνάσια και λύκεια μέσω της τροποποίησης με ρύθμιση των αργιών διακοπών και εορταστικών εκδηλώσεων.