Παρέμβαση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς κάνει η Κομματική Οργάνωση Ευρυτανίας του ΚΚΕ και αναφέρει τα εξής:

«Τα «ήξεις αφήξεις» της κυβέρνησης για τα μέτρα προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας από τον covid 19 εξυπηρετούν μόνο τη μετάθεση της συζήτησης απ’ το κεντρικό ζήτημα που δεν είναι άλλο από τις συνθήκες που ανοίγουν τα σχολεία, αφού αυτές δεν προσφέρουν ασφάλεια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές έχουν διατυπώσει δίκαια και ρεαλιστικά αιτήματα για το πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, τα οποία αποτελούν και ξεκάθαρη απάντηση σε διάφορες μειοψηφικές σκοταδιστικές απόψεις, που δεν έχουν  καμία σχέση με τις διεκδικήσεις του κόσμου της Εκπαίδευσης και στην πραγματικότητα βγάζουν λάδι (ως «βολικός εχθρός») την κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση απορρίπτει αυτά τα αιτήματα επικαλούμενη προκλητικά το δημοσιονομικό βάρος -λες και ο λαός μας δεν πληρώνει για τη μόρφωση των παιδιών του-, ενώ την ίδια στιγμή κάνει “λάστιχο” τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που το Μάη -σε λιγότερο βεβαρημένες επιδημιολογικά συνθήκες- παρουσίαζε ως αναγκαία. Για άλλη μια φορά αξιοποιεί διάφορες επιστημονικοφανείς θεωρίες για να πετάξει από πάνω της τις σοβαρές ευθύνες που έχει εξαιτίας της αντιλαϊκής και επικίνδυνης πολιτικής της.

Μετά και τις ανακοινώσεις για το άνοιγμα των σχολείων, εκπαιδευτικοί, γονείς, νέοι και νέες έχουν κάθε λόγο να βρεθούν σε κατάσταση αγωνιστικής ετοιμότητας, για να διεκδικήσουν τα αναγκαία μέτρα, να ελέγξουν αν και αυτές ακόμη οι διακηρύξεις της κυβέρνησης υλοποιούνται, αλλά και για να παλέψουν για ένα σχολείο με ουσιαστική ασφάλεια και μόρφωση. Έστω και την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση να σταματήσει να χαρίζει δεξιά κι αριστερά εκατομμύρια ευρώ κι ας τα διαθέσει στην εκπαίδευση, στην υγεία του λαού, στην ανακούφιση των λαϊκών οικογενειών, για να υλοποιηθούν τουλάχιστον τα παρακάτω:

– Η αποφυγή του συγχρωτισμού και η προστασία της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών απαιτεί αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές κι ας αφήσει η υπουργός τις γνωστές αλχημείες για 17 μαθητές ανά τάξη. Το αναγκαίο αυτό μέτρο είναι απολύτως ρεαλιστικό σε μια σειρά Δήμους της χώρας (επαρχία, νησιωτική Ελλάδα) με την άμεση αξιοποίηση των εκατοντάδων σχολικών μονάδων, που έκλεισαν από το 2012 και μετά. Σε μια σειρά αστικά κέντρα χρειάζεται έγκαιρος σχεδιασμός για αξιοποίηση κατάλληλων δημοσίων κτιρίων, με ευθύνη του κράτους.

– Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, για να καλυφτούν τα δεκάδες χιλιάδες κενά και για να υπάρξουν άμεσα περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.Στήριξη και γενίκευση των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, για να μην μείνει κανένα παιδί πίσω στη μορφωτική διαδικασία.

·Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.).

– Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων, που είναι απολύτως απαραίτητα σε χιλιάδες οικογένειες, που πλήττονται από τη φτώχεια και την ανεργία.

– Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.»