‘ΜΠΑΤΑΧΤΖΗΣ’ Ο ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΑΦΩΝ

625
money

Με υπογραφή Δημάρχου η παραγραφή χρεών προς προμηθευτές – Έκθετη η δημοτική αρχή

Τα ερωτήματα για το μεγάλο φέσωμα

Μία άνευ προηγουμένου απόφαση έλαβε η Δημοτική Επιτροπή Αγράφων για την παραγραφή χρεών του Δήμου προς προμηθευτές του, την οποία υπογράφει τόσο ο Δήμαρχος Αλέξης Καρδαμπίκης όσο και όλα τα μέλη της Επιτροπής. Συγκεκριμένα, το 11ο θέμα της Δημοτικής Επιτροπής Αγράφων της προηγούμενης εβδομάδας αφορούσε στη συζήτηση για την Παραγραφή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δήμου Αγράφων προς τρίτους, ετών 2008 – 2019.

Η απόφαση

Όπως διαβάζουμε στην απόφαση που αναρτήθηκε στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», ο Δήμαρχος Αγράφων και Πρόεδρος της Επιτροπής, Αλέξης Καρδαμπίκης, εισηγούμενος το 11ο θέμα ημερήσιας διατάξεως έθεσε υπόψη των μελών της Δημοτικής Επιτροπής την εισήγηση του τμήματος Οικονομικών Υπηρεσιών, η οποία έχει ως εξής:

«λαμβάνοντας υπόψιν […] «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις – Παραγραφή απαιτήσεων κατά του Δημοσίου» όπου αναφέρονται τα εξής: «Οποιαδήποτε απαίτηση κατά του Δημοσίου, πλην εκείνων για τις οποίες εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής διαδικασίας (ν.4174/2013 Α’ 170), παραγράφεται μετά την παρέλευση πενταετίας, εφόσον από άλλη γενική ή ειδική διάταξη δεν ορίζεται βραχύτερος χρόνος παραγραφής αυτής».

«Στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου υπάρχουν καταχωρημένα ανεξόφλητα τιμολόγια προς διάφορους προμηθευτές των ετών 2008 έως 2024, συνολικού ποσού 367.558,26€. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 4270/14 τα τιμολόγια στα οποία μπορεί να γίνει παραγραφή είναι σε αυτά που έχει παρέλθει πενταετία, ήτοι των ετών 2008 – 2019, και αυτά για τα οποία δεν έχουν ασκηθεί δικαστικές αγωγές ή δεν υπάρχει αίτηση μη παραγραφής αυτών από τους προμηθευτές. Σύμφωνα με τα ανωτέρω και κατόπιν διερεύνησης των παραστατικών που αφορούν την περίοδο 2008-2019, μπορούμε να προβούμε στην παραγραφή – διαγραφή ανεξόφλητων τιμολογίων ποσού συνολικού ύψους 128.682,43€, για τα οποία δεν έχει εντοπιστεί σήμερα από την υπηρεσία μας κάποια δικαστική αγωγή για την αξίωση της πληρωμής αυτών ή να έχει υποβληθεί αίτηση για την πληρωμή τους από τον προμηθευτή εντός της πενταετίας από τη λήξη του οικονομικού έτους έκδοσης αυτών».

Η Δημοτική Επιτροπή, ομόφωνα ενέκρινε την παραγραφή – διαγραφή ανεξόφλητων τιμολογίων του Δήμου Αγράφων προς διάφορους προμηθευτές των ετών 2008 έως 2024 ποσού συνολικού ύψους 128.682,43€, για τα οποία δεν έχει εντοπιστεί σήμερα από την Οικονομική Υπηρεσία του δήμου κάποια δικαστική αγωγή για την αξίωση της πληρωμής αυτών ή να έχει υποβληθεί αίτηση για την πληρωμή τους από τον προμηθευτή εντός της πενταετίας από τη λήξη του οικονομικού έτους έκδοσης αυτών. Κατά της παραπάνω απόφασης χωρεί ειδική διοικητική προσφυγή για λόγους νομιμότητας μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής, καθώς και δυνατότητα άσκησης αίτησης θεραπείας.

Εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι…’

Σε έναν σοβαρό δήμο και φυσικά σε ένα δομημένο κράτος, ένας τέτοιος νόμος και μια απόφαση σαν την παραπάνω, φαίνεται εκ πρώτης όψεως ότι λειτουργεί για το κοινό καλό του δήμου και των δημοτών που εξοικονομούν χρήματα.

Τα ερωτήματα όμως που γεννιούνται παρατηρώντας τον πίνακα και την απόφαση με προσοχή, είναι πολλά.

  1. Πρώτο και βασικότερο όλων, είναι το ερώτημα γιατί ο Δήμος Αγράφων δεν πλήρωσε τα χρέη του εμπρόθεσμα, τη στιγμή μάλιστα που όπως ξεκάθαρα φαίνεται στον πίνακα, ήξερε ακριβώς ποια τιμολόγια χρωστάει και από πότε. Γιατί άφησαν χρόνια τώρα ανεξόφλητα τιμολόγια που έπρεπε να εξοφληθούν από το πρώτο κιόλας τρίμηνο από την έκδοσή τους;
  2. Δεύτερον, γιατί ο Δήμος Αγράφων έστελνε τους προμηθευτές από τον έναν υπάλληλο στον άλλο και από το Δήμαρχο στον αντιδήμαρχο, προκειμένου να μάθουν γιατί δεν έχουν εξοφληθεί τα τιμολόγιά τους με χρέη που χρόνιζαν; Με αποτέλεσμα ποτέ να μην είναι κάποιος αρμόδιος για το χάος και η προϊσταμένη της οικονομικής υπηρεσίας να λέει ότι τα τιμολόγια αυτά είναι ‘παρελθούσης’ και δεν μπορούν να πληρωθούν.
  3. Τρίτον, γιατί αφού ήξεραν ότι δεν μπορούν να πληρώσουν τους προμηθευτές, ζητούσαν εξυπηρετήσεις προκειμένου να προχωρήσει η δουλειά τους και μετά αρνούνταν να εξοφλήσουν τα τιμολόγια, τα οποία έχουν κοπεί και φορολογηθεί κιόλας.
  4. Τέταρτον, γιατί άφησαν να περάσουν όλα αυτά τα χρόνια χωρίς να ενημερώσουν τους προμηθευτές ότι ο μόνος τρόπος για να πληρωθούν τα συγκεκριμένα τιμολόγια είναι να κινηθούν νομικά και δικαστικά, αλλιώς δεν θα πληρωθούν ποτέ.
  5. Πέμπτον, γιατί δεν έδωσαν ένα χρονικό περιθώριο στους προμηθευτές ώστε να διεκδικήσουν δικαστικά τα χρωστούμενά τους.
  6. Έκτον, γιατί αποφάσισε η δημοτική αρχή να ενεργοποιήσει το νόμο παραγραφής, παρόλο που στην απόφαση αναφέρει ότι μπορεί να παραγράψει και όχι πρέπει να παραγράψει
  7. Έβδομον, ελέγχει η κάθε δημοτική αρχή την αρμόδια υπηρεσία για την άμεση εξόφληση των προμηθευτών, για την τυχόν μεροληπτική στάση υπαλλήλων και αιρετών υπέρ κάποιων προμηθευτών και για την ομαλή λειτουργία τους;
  8. Όγδοον, γιατί δεν αποφασίζει η δημοτική αρχή την παραγραφή και των οφειλών των δημοτών προς το Δήμο, οι οποίες έχουν φτάσει δυσθεώρητα ποσά γιατί για πολλά χρόνια οι υπηρεσίες του δήμου δεν έβγαζαν τα δημοτικά τέλη κι έτσι μαζεύτηκαν, αντ’ αυτού διατάσσει την κατάσχεση λογαριασμών των οφειλετών δημοτών;

Περιμένουμε άρση της αδικίας

Αυτά και πολλά άλλα είναι τα ερωτήματα που κάνουν όλοι οι προμηθευτές που συναλλάσσονται με το Δήμο Αγράφων και καθημερινά δίνουν ‘μάχες’ με υπηρεσίες και αιρετούς για να προχωρήσει έστω και μια απλή δουλειά.

Όλοι οι φορείς που τους χρωστάει ο δήμος και θα χάσουν τα χρήματά τους αναμένουν την κίνηση του δημάρχου για άρση της αδικίας.

Όσο για τον Ευρυτανικό Παλμό, βρίσκεται ανάμεσα στα απλήρωτα ‘θύματα’ της παραγραφής, αν και έχει ένα από τα μικρότερα ποσά χρέους του Δήμου απέναντί του, παρόλο που έχει διεκδικήσει τα χρήματά του πολλάκις από τους αρμόδιους υπαλλήλους, το Δήμαρχο και τους αντιδημάρχους, έχοντας μάλιστα και γραπτή αλληλογραφία μαζί τους. Μετά τις διαρκείς οχλήσεις και επικοινωνία ετών και τις διαβεβαιώσεις της αποπληρωμής των χρεών του Δήμου απέναντί του, έρχεται η απόφαση της παραγραφής να αποδείξει για μια ακόμη φορά την κακή λειτουργία των υπηρεσιών του και τη λάθος διαχείριση της δημοτικής αρχής.

128.682 € Χάνουν οι προμηθευτές από την παραγραφή του Δήμου

13 ΟΚ