DigitalNomadsστις Κορυσχάδες. Αποκλειστικά ο Διευθυντής της MarketingGreece στον Ευρυτανικό Παλμό

440
nomad village central greece 2

Εργαζόμενοι από 8 χώρες για 15 μέρες στην Ευρυτανία

Στο πλαίσιο των δράσεων του WORKFROMGREECE.GR αυτές τις ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη η διοργάνωση “Nomad Village in Central Greece”, σε συνεργασία με την πρωτοβουλία AVNEA. Συγκεκριμένα, από τις 5 Οκτωβρίου και για 15 ημέρες, 13 digital nomads από Γαλλία, Ιταλία, Καναδά, Αγγλία, Τουρκία, Ρουμανία, Ολλανδία και Ελλάδα εργάζονται και θα ζουν στο ιστορικό χωριό Κορυσχάδες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, συμμετέχουν σε εμπειρίες όπως kayak στη Λίμνη Κρεμαστών,  πεζοπορία σε μονοπάτια της περιοχής, επίσκεψη στην Ιερά Μονή Προυσού καθώς και επίσκεψη σε τοπικούς παραγωγούς και γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων της Ευρυτανίας, που τους βοηθάνε να ανακαλύψουν τον φυσικό πλούτο της περιοχής, να έρθουν σε επαφή με την παράδοση και την ταυτότητα του προορισμού αλλά και να ζήσουν όπως οι κάτοικοι του χωριού.

Ποιοι ορίζονται ως Digital Nomads;

Οι DigitalNomads είναι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, διατηρώντας παράλληλα την επαγγελματική τους ζωή μέσα από την εξ’ αποστάσεως εργασία. Ουσιαστικά «μεταφέρουν» την εργασία τους σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο, αξιοποιώντας την τεχνολογική υπεροχή της εποχής και υιοθετώντας έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής που επιδιώκει την ουσιαστική τους ενσωμάτωση στην καθημερινότητα των προορισμών που διαμένουν.

Είναι η Ελλάδα κατάλληλος προορισμός για τους Digital Nomads;

Η Ελλάδα έχει τη δυναμική αλλά και τις προϋποθέσεις να διεκδικήσει μεγάλο μέρος του πληθυσμού των Digital Nomads. Εκ φύσεως τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, το κλίμα, η γαστρονομία, οι βιωματικές εμπειρίες, αποτελούν βασικά στοιχεία προσέλκυσης ενδιαφέροντος. Προσθετικά σε αυτά είναι το σχετικά χαμηλό κόστος ζωής, συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το στοιχείο εκείνο όμως που μπορεί να ενδυναμώσει αρκετά την παρουσία των ψηφιακών νομάδων, είναι ο τρόπος ζωής που πρεσβεύει η Ελλάδα και η επαφή που έχει ο κόσμος με τους επισκέπτες της χώρας. Είναι δηλαδή η ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων που δημιουργεί τις συνθήκες εκείνες να νιώσει κανείς οικειότητα, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για αυτή την ομάδα ανθρώπων.

Πλεονεκτήματα για την Ελλάδα

Το αποτύπωμα των Digital Nomads μπορεί να είναι πολλαπλό για την Ελλάδα καθώς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαθέτουν ως κοινό μπορεί να συμβάλει στην διαμόρφωση μοντέλων βιώσιμου τουρισμού, συνεισφέροντας:

  • στην ενίσχυση των εσόδων: Σύμφωνα με μελέτη του «MIT Enterprise Forum», εάν η Ελλάδα προσείλκυε 100.000 ‘ψηφιακούς νομάδες’ κάθε χρόνο, με μία μέση παραμονή 6 μηνών, η χώρα μας θα μπορούσε να ωφεληθεί με πάνω από 1,6 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σχεδόν στα έσοδα που αποφέρει μία εβδομάδα παραμονής 2,5 εκατ. τουριστών
  • στην άμβλυνση της εποχικότητας, καθώς ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και επιδιώκουν να διαμένουν στους προορισμούς περιόδους με λιγότερη τουριστική κίνηση (εκτός high season)
  • στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας, μέσω αλληλεπίδρασης με την τοπική κοινωνία αφήνοντας το δικό τους τεχνολογικό και δημιουργικό αποτύπωμα
  • στη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και επομένως στη συνολική αναβάθμιση των υποδομών των επιμέρους προορισμών
  • στη δημιουργία ενός δικτύου ambassadors, πρεσβευτών, για τη χώρα, αφού οι ψηφιακοί νομάδες γνωρίζουν τους προορισμούς εις βάθος και τους αγαπούν

Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece στον Ευρυτανικό Παλμό

nikos diamantopoulos lr

Ο Γενικός Διευθυντής Marketing Greece, κ. Νίκος Διαμαντόπουλος, μιλά αποκλειστικά στον Ευρυτανικό Παλμό για την επιλογή της Ευρυτανίας για το πρόγραμμα των ψηφιακών νομάδων.

Ε.Π. Με ποιο κριτήριο επιλέχθηκε η Ευρυτανία και ειδικά το Καρπενήσι για το πρόγραμμα των Digital nomads;

Ν.Δ. Αφενός, η ενδυνάμωση λιγότερο ανεπτυγμένων προορισμών, που προσφέρουν πλούσιο και ποικίλο προϊόν αποτελεί βασικό στόχο της Marketing Greece. Αφετέρου, οι ψηφιακοί νομάδες είναι ένα εξειδικευμένο κοινό με δυναμική και δυνατότητες να υποστηρίξουν προορισμούς πέρα από τους δημοφιλείς. Είναι η ιδιοσυγκρασία τους τέτοια που αναζητούν αυθεντικούς προορισμούς με έντονα στοιχεία παράδοσης και εντοπιότητας. Το Καρπενήσι και δη οι Κορυσχάδες συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα στοιχεία που ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά των παραπάνω στόχων.

Ε.Π. Θα επαναληφθεί μια τέτοια κίνηση στην περιοχή μας, ίσως και στα Άγραφα;

Ν.Δ. Για εμάς είναι ζητούμενο να δημιουργούνται και να διαμορφώνονται οι συνθήκες εκείνες αλλά και να ενώνονται δυνάμεις με τις τοπικές κοινωνίες με τρόπο που η φιλοξενία τέτοιων δράσεων θα ενισχύουν  τους προορισμούς. Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις και πάντα στη διάθεση των τοπικών κοινωνιών να συνεργαστούμε με όλους όσοι επιθυμούν να φιλοξενήσουν παρόμοιες δράσεις μας.  

Ε.Π. Προβλέπετε να παγιωθεί μια τέτοια πρακτική εργασίας στη χώρα μας;

Ν.Δ. Οι κοινωνίες εξελίσσονται και μαζί με αυτές και οι εργασιακές πρακτικές. Πριν την περίοδο covid, η εργασία εξ αποστάσεως φάνταζε κάτι εξωπραγματικό. 5 χρόνια μετά βλέπουμε ότι πλέον αποτελεί το νέο μοντέλο εργασίας. Η καθιέρωση ή όχι αυτών είναι ένα αποτέλεσμα πολλαπλών παραγόντων, που η κάθε επιχείρηση αξιολογεί ανάλογα με τις ανάγκες της. 

Λίγα λόγια για την πρωτοβουλία workfromgreece.gr

Η Marketing Greece επιδιώκει, μέσω της πρωτοβουλίας workfromgreece.gr, να ενισχύσει το σύνολο των δράσεων και που στοχεύουν στην προσέλκυση του κοινού των digitalnomads & remote workers (ψηφιακών νομάδων και εργαζομένων εξ αποστάσεως).

Τον Νοέμβριο του 2021, δημιούργησε την ψηφιακή πλατφόρμα www.workfromgreece.gr, ένα ψηφιακό hub όπου οι εν δυνάμει ψηφιακοί νομάδες μπορούν να λάβουν χρηστικές, χρήσιμες και αξιόπιστες πληροφορίες, inspirationaltips και περιεχόμενο, contact points με τα υπάρχοντα communities, πληροφορίες για επιχειρήσεις που το αντικείμενό τους συνάδει με τις εξειδικευμένες ανάγκες τους.

Παράλληλα, το WORKFROMGREECE.GRσχεδιάζει και υλοποιεί εργαστήρια σε διάφορους προορισμούς ανά την Ελλάδα, συμμετέχει σε διεθνή συνέδρια, υποστηρίζει δράσεις και πρωτοβουλίες τρίτων και υλοποιεί κάθε χρόνο το ετήσιο συνέδριο.

H πρωτοβουλία WORKFROMGREECE.GRυλοποιείται σε συνεργασία με τους Χορηγούς COSMOTE, AEGEAN και EUROBANK και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Τι είπαν οι ‘νομάδες’ των Κορυσχάδων

Οι μαρτυρίες των ψηφιακών νομάδων που έζησαν την εμπειρία του χωριού στις Κορυσχάδες, αφήνουν πραγματικά το στίγμα της νέας πραγματικότητας που ήρθε και στην Ευρυτανία και ίσως αποτελεί κατά έναν τρόπο τη σωτηρία της.

Andy, Ηνωμένο Βασίλειο

– Αυτή τη στιγμή αναπτύσσει μια εφαρμογή

«Δεν είναι μια περιοχή που θα επισκεπτόμουν κανονικά, αλλά η εμπειρία του NomadVillage μου άνοιξε τα μάτια για να εξερευνήσω ένα νέο μέρος της Ελλάδας»

Alper, Τουρκία

alper turkey

-Συνιδρυτής  μιας Tech Startup, δημιουργός περιεχομένου

«Αυτή η περιοχή είναι ένα κρυμμένο κόσμημα που περιμένει να το ανακαλύψετε. Το νομαδικό χωριό μου έδωσε την πολυπόθητη ηρεμία και με βοήθησε στο ταξίδι μου, καθώς είμαστε εδώ με πολύ ικανούς ανθρώπους».

Hugo, Γαλλία

hugo france

-Σκηνοθέτης

«Η περιοχή είναι πολύ ήσυχη, σε βοηθά να χαλαρώσεις, να επανασυνδεθείς και να συγκεντρωθείς και να επιλέξεις τις προτεραιότητές σου. Η ένταξή μου στο Nomad Village με βοήθησε να πάρω νέα ενέργεια για την επαγγελματική μου ζωή. Έχουμε κάνει καταιγισμό ιδεών και έχουμε μοιραστεί πολλά. Μου έδωσε πολλές ιδέες για το πώς να προχωρήσω στη ζωή».

Marc, Καναδάς

marc canada

Online Μεταφραστής

«Δεν είχα ιδέα ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να μοιάζει έτσι. Καλοκαίρι τον Οκτώβριο».

Lotus, Κάτω Χώρες

lotus founder of avnea netherlands

-Ιδρυτής της Avnea, Συνιδρυτής του Athens Nomad Fest

«Μετά από nomading και ταξίδια σε όλο τον κόσμο, ερωτεύτηκα τα ελληνικά χωριά. Συνειδητοποίησα ότι είναι το τέλειο περιβάλλον για τις εμπειρίες μας. Τα πρόβατα του χωριού επανασυνδέονται, μεγαλώνουν και γίνονται μέρος της κοινότητας. Κάτι που συχνά λείπει από τη σύγχρονη ζωή. Ειδικά για τους απομακρυσμένους εργαζόμενους μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθούν ομοϊδεάτες. Ο νομαδικός τρόπος ζωής έρχεται με τις δικές του προκλήσεις.

Μετά από ένα επιτυχημένο νομαδικό χωριό στο ορεινό χωριό του Ζαρού στην Κρήτη, πέρασα φέτος τον «προσκοπισμό του χωριού». Όταν η Marketing Greece μου πρότεινε να επισκεφθώ την περιοχή του Καρπενησίου ερωτεύτηκα αμέσως, εντυπωσιάστηκα από τη φύση, τους φιλικούς ντόπιους και γενικά την όμορφη αρχιτεκτονική. Αμέσως ένιωσα ότι αυτό είναι ένα μέρος που θα ήθελα να περάσω περισσότερο χρόνο, να επαναφορτίσω και να επανασυνδεθώ μετά την πολυάσχολη ζωή μου στην Αθήνα.

Ανακάλυψα το όμορφο χωριό Κορυσχάδες και για μένα, είναι ακριβώς όπως φαντάζεσαι ένα παλιό χωριό στο κεφάλι σου, με μια πλατεία και μια μικρή εκκλησία. Ήξερα αμέσως ότι εδώ είναι που θα ήθελα να φέρω ψηφιακούς νομάδες. Τώρα είμαστε εδώ με περίπου 15 ψηφιακούς νομάδες συνολικά, όλοι αγκαλιάζουν τη ζωή στο χωριό ενώ εργάζονται στα δικά μας έργα και όνειρα. Είναι το τέλειο περιβάλλον για να είσαι παραγωγικός.»

nomad village central greece 1
nomad village central greece 2