Tο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.
Είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Για το τρέχον σχολικό έτος, το 10o κατά σειρά Φεστιβάλ (http://ira.digifest.info/) , λόγω κορωνοϊού, θα διεξαχθεί πλήρως διαδικτυακά για όλη την Ελλάδα και την Ομογένεια, με κόμβους συμμετοχής σε  όλη  την  Ελλάδα: Αττική,  Βόρειο  Αιγαίο,  Δυτική  Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Κρήτη, Νότιο Αιγαίο και Πελοπόννησο, το διάστημα 13 έως και 18 Απριλίου.

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Λιμένα Χερσονήσου, συμμετέχει στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό “Brains and Games Greece” που τελείται στο πλαίσιο του 10ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Ηρακλείου. Οι μαθητές δημιούργησαν ένα παιχνίδι συναισθημάτων, φτιαγμένο για το μέλλον. Στο παιχνίδι αυτό, ο ανθρώπινος εγκέφαλος αλληλεπιδρά με ένα ρομπότ και αυτό με τη σειρά του ‘εκφράζει’ τα ανθρώπινα συναισθήματα. Πρόκειται για μία αυτοσχέδια κατασκευή ρομπότ από τους μαθητές, την οποία έχουν προγραμματίσει για να δείχνει τα συναισθήματά τους. Αυτό το διάστημα του κορωνοϊού έχουν εγκλωβιστεί τα συναισθήματα και ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να τα εξωτερικεύσει. Γίνεται λόγος για ένα αντιφατικό παιχνίδι που συνδυάζει τα Συναισθήματα με την Τεχνολογία.

Στο φεστιβάλ θα παρουσιαστεί και το έργο της ομάδας Reverse Archimedes του 19ου και του 47ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, το οποίο διακρίθηκε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Οι μαθητές κλήθηκαν να εμπνευστούν το δικό τους έργο από τις εφευρέσεις που επηρέασαν την ανθρωπότητα από την εποχή του Αρχιμήδη έως και την εποχή του Leonardo Da Vinci.

Η κοινή ομάδα των δύο όμορων σχολείων κατασκεύασε ένα ρομποτικό σύστημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, και πιο συγκεκριμένα, για την ανύψωση των υδάτων της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων στους πόλους. Η ιδέα που υλοποιήθηκε ονομάστηκε Αντίστροφος Αρχιμήδης, σαν μια αντίστροφη διαδικασία στις επιπτώσεις από την αρχή της άνωσης του νερού του Αρχιμήδη και την ανύψωση της θάλασσας.

Η ιδέα αρκετά απλή. Τι θα γινόταν αν την αύξηση της στάθμης του νερού και τον επιπλέον όγκο νερού που δημιουργείται τον αιώνα μας τον αντισταθμίζαμε σκάβοντας μεγάλες τρύπες κοντά στις ακτές, όπου θα έμπαινε αυτό το επιπλέον νερό από τους πάγους; Τα φερτά υλικά από την εκσκαφή θα μπορούσαμε να τα μεταφέρουμε σε ένα μέρος της ενδοχώρας ενός κράτους με αχανείς εκτάσεις π..χ Σιβηρία δημιουργώντας βουνά. Τα παιδιά λοιπόν έφτιαξαν έναν προσομοιωτή αυτής της διαδικασίας. (ΠΗΓΗ: cretalive.gr)