Με νέα Δημοτική Αρχή ξεκινούν οι εργασίες του Δήμου Καρπενησίου με την είσοδο του νέου έτους, καθώς πλέον αλλάζει ο Δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι αλλά και το δημοτικό συμβούλιο με τη δημοτική επιτροπή, κάτι που συμβαίνει εν μέρει και στο Δήμο Αγράφων μιας και ο Δήμαρχος Αγράφων επανεξελέγη για δεύτερη θητεία καθώς και οι περισσότεροι αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι.
Στον ορισμό των αντιδημάρχων του Δήμου Καρπενησίου και των αρμοδιοτήτων τους προέβη ο νέος Δήμαρχος Χρήστος Κακαβάς, ύστερα από την εκλογή τους στις εκλογές του Οκτωβρίου, καθώς και ο Δήμαρχος Αγράφων Αλέξης Καρδαμπίκης, ο οποίος πραγματοποίησε αρκετές αλλαγές με τη νέα του θητεία. Σκοπός είναι να μεταβιβάζουν αρμοδιότητες στους Αντιδημάρχους (καθ΄ ύλην και κατά τόπον) (χωρίς να υπάρχει κάποιος περιορισμός στο εύρος της ευχέρειας αυτής), εκτός από τις αρμοδιότητες που ασκούν ως πειθαρχικοί προϊστάμενοι και τις αρμοδιότητες που ασκούν. Ο ορισμός έμμισθων και άμισθων αντιδημάρχων γίνεται για λόγους ενδυνάμωσης της εύρυθμης λειτουργίας του Δήμου Καρπενησίου και Αγράφων και για την εύρυθμη λειτουργία των Δημοτικών Ενοτήτων και της αποτελεσματικότερης άσκησης των αρμοδιοτήτων των Δημάρχων.
Οι Αντιδήμαρχοι Καρπενησίου
Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η νέα δημοτική αρχή να δείξει δείγματα ‘γραφής’ και ο Δήμαρχος Χρήστος Κακαβάς με τους αντιδημάρχους του να δώσουν νέα πνοή στον ημιθανή Δήμο Καρπενησίου.
Συγκεκριμένα, στο Δήμο Καρπενησίου μπορεί να ορισθούν έως 6 έμμισθοι Αντιδήμαρχοι (Ανώτατος αριθμός Έμμισθων Αντιδημάρχων) και 2 άμισθοι Αντιδήμαρχοι. Οι αντιδήμαρχοι θα έχουν θητεία από την 3 Ιανουαρίου 2024 έως 1η Ιανουαρίου 2025. Έτσι, ο Χρήστος Κακαβάς ορίζει:
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων: Δημήτριος Λερογιάννης
Τον Δημήτριο Λερογιάννη, στον οποίο παρέχεται αντιμισθία ως αναπληρωτή Δημάρχου σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του Δημάρχου, Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας και του μεταβιβάζει τις παρακάτω καθ’ ύλην αρμοδιότητες:1.1. Την εποπτεία και την ευθύνη επί των θεμάτων της Δ/νσης Τεχνικών Έργων, που είναι αρμόδια για τη μελέτη, εκτέλεση και συντήρηση των κάθε είδους τεχνικών έργων του Δήμου, με στόχο την έγκαιρη, οικονομική και άριστη από επιστημονικής απόψεως πραγματοποίησής τους και όλες τις σχετικές αρμοδιότητες. 1.2. Την εποπτεία και την ευθύνη επί των θεμάτων Χωροταξίας και Πολεοδομίας του Δήμου.1.3. Την εποπτεία και ευθύνη της λειτουργίας των υπηρεσιακών μονάδων των Τεχνικών Υπηρεσιών.1.4. Την εποπτεία και ευθύνη του Χωροταξικού Σχεδιασμού, της έκδοσης Οικοδομικών Αδειών.1.5. Την εποπτεία και επίβλεψη των τεχνικών έργων, μελετών και εργασιών.1.6. Την αρμοδιότητα και ευθύνη της υποβολής προτάσεων για την καλύτερη οργάνωση, τη βελτίωση της λειτουργίας και τη στελέχωση των υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων του.
Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών: Παρασκευή Κόγια
Την Παρασκευή (Βιβή) Κόγια, στην οποία παρέχεται αντιμισθία ως αναπληρώτρια Δημάρχου σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου Δημητρίου Λερογιάννη, Αντιδήμαρχο Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών και της μεταβιβάζει τις παρακάτω καθ’ ύλην αρμοδιότητες: 2.1. Την εποπτεία, την ευθύνη και τη διαχείριση των οικονομικών θεμάτων του Δήμου.2.2. Την εποπτεία, τον έλεγχο και την επίβλεψη της Διεύθυνσης Διοικητικών -Οικονομικών Υπηρεσιών και των Τμημάτων που ανήκουν σε αυτή, ήτοι Εξυπηρέτησης Πολιτών, Οικονομικό, Αποθήκης και Προμηθειών, Δημοτικών Προσόδων και Περιουσίας, και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).2.3. Την ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού κοινόχρηστων χώρων.2.4. Την εποπτεία, ευθύνη και συντονισμό λειτουργίας των υπηρεσιών για την παροχή διοικητικών πληροφοριών και τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για θέματα ληξιαρχείου και δημοτικής κατάστασης. 2.5. Την εποπτεία, ευθύνη και συντονισμό λειτουργίας των αποκεντρωμένων υπηρεσιών των Γραφείων ΚΕΠ και των Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών των Δημοτικών Ενοτήτων.2.6.Την υπογραφή πιστοποιητικών προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης των δημοτών και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας και ΤΑΠ.
Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας – Περιβάλλοντος: Ιωάννης Ίβρος
Τον Ιωάννη Ίβρο, στον οποίο δεν παρέχεται αντιμισθία, Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, Μηχανολογικού Εξοπλισμού, Περιβάλλοντος και Ηλεκτροφωτισμού και του μεταβιβάζει τις παρακάτω καθ’ύλην αρμοδιότητες:3.1. Τη Διαχείριση του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας και Συντήρησης Οδικού Δικτύου του Δήμου και την ευθύνη και εποπτεία της οργάνωσης, του συντονισμού και της παρακολούθησης των υπηρεσιών για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και εκτάκτων αναγκών και την εφαρμογή των σχεδίων Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καρπενησίου σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς. 3.2. Την εποπτεία του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος. 3.3. Την ευθύνη για όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την καλή λειτουργία, συντήρηση και επέκταση και αποκατάσταση βλαβών του δημοτικού δικτύου ηλεκτροφωτισμού. 3.4.Την εποπτεία του γραφείου κίνησης οχημάτων και του ελέγχου κίνησης και συντήρησης όλων των τροχοφόρων του Δήμου.3.5. Την ευθύνη, εποπτεία, διαχείριση και συντήρηση του συνόλου των Οχημάτων του Δήμου, των Μηχανημάτων Έργου και του Μηχανολογικού Εξοπλισμού καθώς και την ευθύνη της αποθήκης των ανταλλακτικών και των λοιπών υλικών που είναι απαραίτητα για τη συντήρηση και αποκατάσταση των κάθε είδους βλαβών και επισκευών αυτών. 3.6. Οι ανωτέρω καθ’ ύλην αρμοδιότητες, θα ασκούνται στα ζητήματα που αφορούν και στις έξι (6) Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Καρπενησίου και θα συνεργάζεται με τους Προέδρους Κοινοτήτων, για την επίλυση των προβλημάτων αρμοδιότητάς του.
Αντιδήμαρχος Ανθρώπινου Δυναμικού, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης: Ιωάννης Σταμάτης
Τον κύριο Ιωάννη Σταμάτη, στον οποίο παρέχεται αντιμισθία, Αντιδήμαρχο Ανθρώπινου Δυναμικού, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης, Ύδρευσης, Βιολογικού Καθαρισμού, Αποχέτευσης, Δημοτικών Κτιρίων και Κοιμητηρίων και του μεταβιβάζει τις παρακάτω καθ’ ύλην αρμοδιότητες:4.1. Τη Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων και ιδίως του Ανθρώπινου Δυναμικού. 4.2. Την ευθύνη Καθαριότητας και Ανακύκλωσης. 4.3. Την ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού ύδρευσης και αποχέτευσης και την μέριμνα επί των αιτημάτων τακτοποίησης / διευθέτησης σε θέματα ύδρευσης, αποχέτευσης. 4.4.Την εποπτεία και την ευθύνη ομαλής λειτουργίας των μονάδων Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων και των δικτύων αποχέτευσης. 4.5. Την ευθύνη και την επιμέλεια Συντήρησης Δημοτικών ΚτιριακώνΕγκαταστάσεων.4.6. Την ευθύνη και εποπτεία της εύρυθμης και βέλτιστης λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητος, των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των Δημοτικών κτιρίων και λοιπών Δημοτικών εγκαταστάσεων, των δημοτικών και κοινοτικών οδών, των δημοτικών κοιμητηρίων, των παιδικών χαρών, των χώρων των λαϊκών αγορών. 4.7. Οι ανωτέρω καθ’ ύλην αρμοδιότητες, θα ασκούνται στα ζητήματα που αφορούν και στις έξι (6) Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Καρπενησίου και θα συνεργάζεται μετους Προέδρους Κοινοτήτων, για την επίλυση των προβλημάτων αρμοδιότητάς τους.
Αντιδήμαρχος Τοπικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας: Ιωάννης Σκαρπής
Τον Ιωάννη Σκαρπή, στον οποίο παρέχεται αντιμισθία Αντιδήμαρχο Τοπικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας και του μεταβιβάζει τις παρακάτω καθ’ ύλην αρμοδιότητες: 5.1. Την ευθύνη σε θέματα Πολιτισμού και Παιδείας. 5.2. Να σχεδιάζει και εισηγείται προγράμματα δράσεων παρέμβασης του Δήμου Καρπενησίου για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή και την αναβάθμιση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, σε συνεργασία με τους τουριστικούς επαγγελματικούς φορείς της περιοχής και να μεριμνά για την εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών. 5.3. Να μεριμνά για την προώθηση και στήριξη της καινοτομίας, για την ενίσχυση και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και για τις αρμοδιότητες του Γραφείου Αδειοδοτήσεων και ρύθμισης εμπορικών δραστηριοτήτων. 5.4. Την ευθύνη, την εποπτεία λειτουργίας του Γραφείου Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής καθώς και του Γραφείου Κτηνιατρικής και Δημοτικών Σφαγείων. 5.5. Την ευθύνη υποστηρικτικών ενεργειών για την πραγματοποίηση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, καθώς και την υλοποίηση δημοτικών δράσεωνπολιτισμού.5.6. Την ευθύνη θεμάτων αθλητισμού, καθώς επίσης και της συντήρησης και εποπτείας των αθλητικών εγκαταστάσεων. 5.7. Την ευθύνη σχεδιασμού και εκτέλεσης προγραμμάτων «Δια Βίου Μάθησης» 5.8. Την ευθύνη για την αποτελεσματική διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Αλληλεγγύης, Πρόνοιας, Εθελοντισμού και Ισότητας: Χριστίνα Σβερώνη – Λιάπη
Την Χριστίνα Σβερώνη – Λιάπη, στην οποία παρέχεται αντιμισθία Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής, Αλληλεγγύης, Πρόνοιας, Εθελοντισμού και Ισότητας και της μεταβιβάζει τις παρακάτω καθ’ ύλην αρμοδιότητες:6.1. Την ευθύνη και μέριμνα θεμάτων Κοινωνικής Πολιτικής.6.2. Την ευθύνη θεμάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δήμου Καρπενησίου.6.3. Τη μέριμνα δημιουργίας και εφαρμογής προγραμμάτων εθελοντισμού.6.4. Την ευθύνη εφαρμογής προγραμμάτων προστασίας ΑΜΕΑ.6.5. Την ευθύνη θεμάτων κοινωνικής μέριμνας και συγχρηματοδοτούμενωνπρογραμμάτων.6.6. Τη μέριμνα θεμάτων ισότητας των Φύλων και ιδίως σε θέματα που στοχεύουν στην ισότητα ανδρών και γυναικών, καθώς και σε θέματα πρόληψης της έμφυλης βίας και της καταπολέμησής της.6.7. Τη μέριμνα σε θέματα στήριξης της Οικογενειακής Ζωής. 6.8. Την εποπτεία και την ευθύνη της λειτουργίας του Κ.Α.Π.Η Δήμου Καρπενησίου και τη μέριμνα σε θέματα στήριξης της Τρίτης Ηλικίας και ιδίως σε θέματα που στοχεύουν στην κοινωνική στήριξή τους και των οικογενειών τους.6.9. Τον έλεγχο και την εποπτεία του προγράμματος «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ» 6.10. Την υπογραφή πιστοποιητικών προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης των δημοτών και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας και ΤΑΠ.
Συνεχίζουν οι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Αγράφων
Στον ορισμό των αντιδημάρχων του Δήμου Αγράφων προέβη και ο Αλέξης Καρδαμπίκης, ο οποίος ανανέωσε τη θητεία του, αλλά προχώρησε σε κάποιες αλλαγές αναφορικά με τους αντιδημάρχους του.
Αναλυτικότερα, ορίζεται:
Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών και Τεχνικής Υπηρεσίας-Πολεοδομίας: Παναγιώτης Γκορόγιας
Ο Παναγιώτης Γκορόγιας του Γεωργίου, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών και Τεχνικής Υπηρεσίας-Πολεοδομίας. Τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Παναγιώτη Γκορόγια, ως καθ’ ύληνΑντιδήμαρχο Οικονομικών Υπηρεσιών και Τεχνικής Υπηρεσίας-Πολεοδομίας, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Αθανασίου Γεώργιος.
Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού: Παναγιώτης Μπραζιάς
Ο Παναγιώτης Μπράζιας του Θεοφάνη, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Παναγιώτη Μπράζια ως καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας και Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Μάκκας Ηλίας.
Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος, Ανακύκλωσης και Πρασίνου: Ηλίας Μάκκας
Ο Μάκκας Ηλίας του Κων/νου, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος, Ανακύκλωσης και Πρασίνου και ως κατά τόπον Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Βίνιανης. Τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Ηλία Μάκκα, ως καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Περιβάλλοντος, Ανακύκλωσης και Πρασίνου και κατά τόπον, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Μπράζιας Παναγιώτης.
Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Ασπροποτάμου: Παναγιώτης Ζαχαράκης
Ο Παναγιώτης Ζαχαράκης του Γεωργίου, ως κατά τόπον Αντιδήμαρχο Δημοτικής Ενότητας Ασπροποτάμου. Τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Παναγιώτη Ζαχαράκη, ως κατά τόπον Αντιδήμαρχο Δημοτικής Ενότητας Ασπροποτάμου, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Μπράζιας Παναγιώτης του Θεοφάνη.
Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού – Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Απεραντίων: Γεώργιος Αθανασίου
Ο Αθανασίου Γεώργιος του Κωνσταντίνου, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού και ως κατά τόπον Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Απεραντίων. Τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Αθανασίου Γεωργίου, ως καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο Παιδείας και Αθλητισμού και κατά τόπον, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Ζαχαράκης Παναγιώτης.
Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας – Δημόσιας Υγείας – Πολιτισμού – Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Φραγκίστας: Αργυρώ Διώτη
Η Διώτη Αργυρώ του Πέτρου – σύζυγο Νικολάου, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας-Δημόσιας Υγείας και Πολιτισμού και ως κατά τόπον Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Φραγκίστας. Τις αρμοδιότητες της Αντιδημάρχου κας Διώτη Αργυρώς, ως καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Προστασίας-Δημόσιας Υγείας και Πολιτισμού και κατά τόπον, όταν αυτή απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Γκορόγιας Παναγιώτης.
Αντιδήμαρχος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Πρωτογενούς Τομέα – Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Αγράφων: Ζαρκαδούλας Κωνσταντίνος
Ο Ζαρκαδούλας Κωνσταντίνος του Παναγιώτη, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Πρωτογενούς Τομέα και ως κατά τόπον Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Αγράφων. Τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Ζαρκαδούλα Κωνσταντίνου ως καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Πρωτογενούς Τομέα και κατά τόπον, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, ασκεί η Αντιδήμαρχος κα. Διώτη Αργυρώ.
Από τους ανωτέρω οριζόμενους Αντιδημάρχους αντιμισθία θα λαμβάνουν οι κ.κ. Μπράζιας Παναγιώτης του Θεοφάνη, Μάκκας Ηλίας του Κων/νου, Ζαχαράκης Παναγιώτης του Γεωργίου, Αθανασίου Γεώργιος του Κωνσταντίνου και ο κ. Ζαρκαδούλας Κωνσταντίνος του Παναγιώτη, ενώ δε θα λαμβάνουν αντιμισθία ο κ. Γκορόγιας Παναγιώτης του Γεωργίου και η κα. Διώτη Αργυρώ.
Οι ανωτέρω Αντιδήμαρχοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν μπορούν να εκλεγούν μέλη του Προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Η ανάκληση του αντιδημάρχου πριν τη λήξη της θητείας του είναι δυνατή οποτεδήποτε με απόφαση του δημάρχου. Όταν ο Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται τα καθήκοντά του ορίζεται να ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Γκορόγιας Παναγιώτης και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται τα καθήκοντα του Δημάρχου θα ασκούνται από τον Αντιδήμαρχο κ. Μπράζια Παναγιώτη. Η θητεία των αντιδημάρχων ορίζεται από 1 Ιανουαρίου 2024 μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2024.