
Μικτές τάσεις στις επιδόσεις των υποψηφίων
3 μαθήτριες του Καρπενησίου στην κορυφή των επιδόσεων
Με το άγχος και την προσμονή να κορυφώνονται, οι χιλιάδες υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025 έμαθαν τις βαθμολογίες, το ορόσημο μιας σκληρής και μεθοδικής προσπάθειας μιας ολόκληρης χρονιάς. Σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες πληροφορίες, οι επιδόσεις παρουσίασαν μικτές τάσεις σε σχέση με πέρυσι.
Οι υποψήφιοι αναμένουν τώρα την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, που θα καθορίσουν τις επιλογές τους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα ολοκληρώσουν τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Πως τα πήγε η Ευρυτανία
Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025, η Ευρυτανία παρουσιάζει μια ιδιαίτερα θετική εικόνα, όσον αφορά τις επιδόσεις των υποψηφίων της.
Στο Γενικό Λύκειο Καρπενησίου, όπου εξετάστηκαν συνολικά 46 υποψήφιοι και 6 απόφοιτοι παρελθόντων ετών, οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται πολύ καλές. Οι μαθητές των Θετικών Επιστημών και των Ανθρωπιστικών Σπουδών τα πήγαν ιδιαίτερα καλά, ενώ εντυπωσιακή ήταν η επίδοση στον Τομέα Πληροφορικής, με αρκετούς αριστούχους. Στο ΕΠΑΛ Καρπενησίου επίσης η γενική εικόνα είναι πολύ θετική, ενώ τρεις υποψήφιοι πέτυχαν άριστες βαθμολογίες. Παρά τις προκλήσεις, και σε μικρότερες κοινότητες όπως το Κερασοχώρι, η Γρανίτσα, Φουρνά και Δυτική Φραγκίστα, αν και ο αριθμός των υποψηφίων είναι μικρός, οι μαθητές κατέβαλαν σημαντική προσπάθεια.
Οι Πανελλαδικές, κάθε χρόνο γίνονται τροφή αναλύσεων, ωστόσο μπορούμε να εξάγουμε το συμπέρασμα, ότι οι δυσκολίες σε απομακρυσμένες, δυσπρόσιτες, ορεινές περιοχές της πατρίδας μας, όπως είναι η Ευρυτανία, όχι μόνο δεν πτοούν τα ελληνόπουλα αλλά ενισχύουν το πείσμα, την επιμονή και το πάθος για την διάκριση και την πρόοδο.
Αλλά ας δώσουμε την σκυτάλη στους ίδιους τους πρωταγωνιστές, στα παιδιά που αρίστευσαν, για να μοιραστούν μαζί μας την διαδικασία των εξετάσεων, τα συναισθήματα και τα μελλοντικά τους σχέδια:
Ζήση Πελαγία, ΓΕΛ Καρπενησίου
Μόρια: 18.975

‘‘Η χρονιά των πανελλαδικών είναι μία πρωτόγνωρη εμπειρία για όσα παιδιά την βιώνουν. Κυριαρχούν συναισθήματα απογοήτευσης αλλά και ικανοποίησης, χαράς αλλά και θλίψης , ηρεμίας αλλά και πανικού και απαιτείται κούραση και κόπος. Προσωπικά πιέστηκα από τη μελέτη, όμως ψυχολογικό στήριγμα μου ήταν κυρίως οι καθηγητές μου, καθώς και η οικογένεια και οι φίλοι μου. Παρά την πίεση είναι μία ωραία χρόνια στην οποία δημιουργούμε πολύτιμες αναμνήσεις! Στα παιδιά που πρόκειται να ξεκινήσουν αυτό το ταξίδι θα ήθελα να δώσω τη συμβουλή να συνδυάσουν το μεθοδικό διάβασμα με την ξεκούραση που απαιτείται, για να ανακτούν τις δυνάμεις τους. Ίσως υπάρξουν στιγμές που θα θέλετε να εγκαταλείψετε την προσπάθειά σας όμως μην το βάλετε κάτω και να κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε. Να έχετε υπομονή και κουράγιο και όλα θα πάνε καλά! Τέλος θα ήθελα να πω συγχαρητήρια σε όσα παιδιά έδιναν φέτος, είτε κατάφεραν το στόχο τους, είτε όχι. Κανείς δεν θα πρέπει να αισθάνεται αποτυχημένος, διότι η επιτυχία του καθενός βρίσκεται στην προσπάθεια που κατέβαλε όλη τη χρονιά και όχι μόνο στις βαθμολογίες του. Άλλωστε όλοι γνωρίζουμε πως δυστυχώς το συγκεκριμένο σύστημα ανταμείβει ορισμένους μαθητές, ενώ αδικεί άλλους. Τα δικά μου αποτελέσματα δικαίωσαν τον κόπο μου και ελπίζω με αυτά να εισαχθώ στη σχολή που επιθυμώ, το οικονομικό τμήμα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνολικά η διαδικασία αυτή ήταν μία ιδιαίτερη, περίεργη, μοναδική και κυρίως αξέχαστη εμπειρία!’’
Μαρία Φέγγου, ΓΕΛ Καρπενησίου
Μόρια: 17.730

‘‘Η χρονιά των Πανελλαδικών ήταν, όπως για πολλούς έτσι και για μένα, μια δύσκολη και απαιτητική περίοδος. Το έντονο άγχος και η αμφιβολία για το αν ο κόπος τόσων χρόνων θα ανταμειβόταν, κυριαρχούσαν στην καθημερινότητά μου. Ήδη από το Γυμνάσιο είχα καθιερώσει ένα σταθερό πρόγραμμα και φρόντιζα να είμαι επιμελής στις υποχρεώσεις μου. Έχοντας λοιπόν συνηθίσει σε αυστηρό πρόγραμμα , η προετοιμασία για τις Πανελλήνιες έγινε πιο διαχειρίσιμη. Παρά το άγχος που βίωνα, χάρη στην οικογένειά μου και στους καθηγητές μου, που πίστεψαν στις δυνατότητές μου, κατάφερα όχι μόνο να ανταποκριθώ, αλλά και να απολαύσω το “ταξίδι” των Πανελληνίων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, νιώθω ότι ωρίμασα και μεταμορφώθηκα ως άνθρωπος. Όταν τελικά ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, ένιωσα χαρά και ανακούφιση, βλέποντας ότι οι κόποι μου ανταμείφθηκαν. Τώρα που αυτό το μεγάλο ταξίδι έφτασε στο τέλος του, σκέφτομαι να δηλώσω το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Με μια πλέον ολοκληρωμένη ματιά για τις πανελλήνιες θα συμβούλευα τους μαθητές, που ξεκινούν τον δικό τους αγώνα, να μείνουν προσηλωμένοι στον στόχο τους, να παλέψουν γι’ αυτόν και –το σημαντικότερο– να απολαύσουν τη διαδρομή. Να μη δουν τις Πανελλήνιες ανταγωνιστικά, αλλά να σταθούν ο ένας δίπλα στον άλλον. Να θυμούνται πως ένας βαθμός δεν καθορίζει την αξία τους ούτε περιορίζει όσα μπορούν να καταφέρουν’’.
Νικολέτα Γιαννιώτη, ΕΠΑΛ Καρπενησίου
Μόρια: 17.900

‘‘Η χρονιά των Πανελλαδικών ήταν για μένα μια εμπειρία έντονη, απαιτητική αλλά και πολύτιμη. Από την αρχή γνώριζα ότι θα χρειαστεί προσπάθεια και αφοσίωση, και γι’ αυτό δούλεψα με συνέπεια και πρόγραμμα. Είχα ως στόχο να πετύχω την εισαγωγή μου σε έναν τομέα που με ενδιαφέρει βαθιά και σχετίζεται με την προσφορά στον συνάνθρωπο. Οι βαθμοί μου – 19,1 στα Μαθηματικά, 14,2 στη Γλώσσα, 18,5 στην Υγιεινή και 20 στην Ανατομία – με δικαίωσαν και μου έδωσαν μεγάλη ικανοποίηση.
Η στιγμή που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ήταν συγκινητική. Ένιωσα περήφανη για τον εαυτό μου, αλλά και ευγνώμων για όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους καθηγητές μου, τόσο του σχολείου όσο και των φροντιστηρίων, που με στήριξαν με συνέπεια και ενδιαφέρον, καθώς και την οικογένειά μου, που πίστεψε σε μένα και με ενίσχυσε ψυχολογικά σε κάθε στάδιο. Η συμβουλή μου προς τους επόμενους υποψηφίους είναι να μην απογοητεύονται στις δύσκολες στιγμές και να πιστεύουν στον εαυτό τους. Με επιμονή, σωστό προγραμματισμό και στήριξη από τους γύρω τους, μπορούν να πετύχουν περισσότερα απ’ όσα φαντάζονται. Όλοι πέφτουμε ψυχολογικά στις πανελλήνιες το θέμα είναι οτι οποίος πιστεύει στον εαυτό του συνεχίζει και προσπαθεί αυτός θα τα καταφέρει.’’


































