Υπόμνημα συντονιστικής προς Υφυπουργό Μεταφορών Γ. Καραγιάννη

Δέσμευση για σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών για το θέμα


Σύντομη συνάντηση με τη συντονιστική επιτροπή και αντιπροσωπεία Προέδρων κοινοτήτων για το δρόμο “Αγρίνιο-Καρπενήσι” είχε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης μετά το πέρας της ημερίδας της ημερίδας “Έργα και υποδομές της Δυτικής Ελλάδας” που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όπως μας ενημερώνουν οι ίδιοι.

Σε ενημερωτικό δελτίο αναφέρουν:

«Ο κος Καραγιάννης συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών κο Μαυρομάτη Θανάση, ο οποίος συνέβαλλε θετικά στο να έρθει σε επαφή απευθείας με το συντονιστικό πολιτών, δήλωσε ότι στο Υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν το ζήτημα  και  δεσμεύτηκε ενώπιον μας ότι το ζήτημα του διευρωπαϊκού δικτύου Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία θα συζητηθεί διεξοδικά σε ευρεία σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Υποδομών με τους εμπλεκόμενους φορείς και με τον αρμόδιο  Υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Η επιτροπή περίμενε συγκεκριμένη δέσμευση από τον Υφυπουργό για τη συνέχεια του έργου, η οποία δεν υπήρξε. Επέμεινε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα η ολοκληρωμένη σχεδόν μελέτη από το 7ο ώς το 28ο χιλιόμετρο Αγρινίου-Καρπενησίου για να μπορεί να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα με το σκεπτικό μελέτη-κατασκευή. Στη συνέχεια παραδόθηκε υπόμνημα της επιτροπής από τον Πρόεδρο του Αγίου Βλασίου Πολυχρόνη Παναγιώτη, παρουσία των Προέδρων Ποταμούλας Ανδρώνη Δημήτριου και Αμπελίων Γερνά Δημητρίου καθώς  και μελών του συντονιστικού.

Η συντονιστική ενημερώνει τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας ότι στη χθεσινή συνάντηση το θέμα “Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία” τέθηκε ενώπιον του Υφυπουργού Υποδομών και από τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη και ακόμα πιο παραστατικά με εμπεριστατωμένη και λεπτομερή ανάλυση από το Δήμαρχο Αγρινίου Γεώργιο Παπαναστασίου, τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Λίνο Μπλέτσα και τον Δήμαρχο Ξηρομέρου Ι. Τριανταφυλλάκη κατά την προπαρασκευαστική συνάντηση με τον Υφυπουργό. Αναφορές  για το θέμα του δρόμου υπήρχε και δύο μέρες πριν από πρώην Υπουργούς και υψηλόβαθμα στελέχη της Αντιπολίτευσης (Παππά Νίκου, Κατερίνα Νοτοπούλου) και εκπροσώπους φορέων όπως του Προέδρου Επιμελητηρίου Aθηνών Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτη Τσιχριντζή) στο συνέδριο Δυτικά Επιχειρείν που πραγματοποιήθηκε στην πόλη μας. Η κινητικότητα αυτή θέτει της βάσης το θέμα του δρόμου να γίνει πλέον διακυβερνητικό και διακομματικό

Η συντονιστική επιτροπή θεωρεί ότι μετά τη μαζική συνάντηση της 12ης Μαρτίου υπήρξε μια αδράνεια στο ζήτημα, η οποία δεν πρέπει να επαναληφθεί διότι το θέμα το συντηρούσαν στο δημόσιο διάλογο παρεμβάσεις της αντιπολίτευσης είτε στο Δήμο Αγρινίου (παράταξη Σταρακά) είτε στην Περιφέρεια (παράταξη Κατσιφάρα, Σπηλιόπουλου) είτε επίπεδο βουλευτών (Κωνσταντόπουλος). Καθοριστικό ρόλο σε αυτό θα παίξει το επόμενο διάστημα η ενεργοποίηση των βουλευτών ιδίως των κυβερνητικών που μπορούν να επηρεάσουν θετικά. Τους καλούμε να ενεργοποιηθούν άμεσα και σύσσωμα, ως Αιτωλοακαρνάνες και να πιέσουν προς το Υπουργείο Υποδομών.

Διαμηνύουμε ότι ο αγώνας μας για το έργο αυτό θα είναι διαρκής και συνεχής. Μετά τις χθεσινές παρεμβάσεις του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος και του Δημάρχου Αγρινίου  θεωρούμε ότι το θέμα επανήλθε στη σωστή κατεύθυνση.

Αναλυτικά το υπόμνημα:

ΘΕΜΑ: «Υλοποίηση του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου «Αστακός- Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία»

Αξιότιμε  κύριε Υπουργέ,

Εδώ και τέσσερις μήνες συστήθηκε επιτροπή πολιτών με θέμα την κινητοποίηση βουλευτών και αυτοδιοίκησης για την υλοποίηση του δρόμου Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία. Ο δρόμος αυτός εντάχθηκε στα Διευρωπαϊκά Οδικά Δίκτυα από το 1995 και στο υπ΄αριθμ. ΦΕΚ Τεύχος Δ’ 845/24.12.2020 κατατάσσεται στους οδικούς άξονες της χώρας μας με Διεθνή Σημασία. Το έργο αυτό αποτελεί την πιο σημαντική προτεραιότητα για την περιοχή μας, διότι θα συνδέσει τη Δυτική Στερεά Ελλάδα και το Ιόνιο με την Ανατολική Ελλάδα και θα δώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές. Επίσης θα είναι το μοναδικό οδικό δίκτυο διεθνούς σημασίας που θα περνά από την πλήρως απομονωμένη Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

 Δυστυχώς όμως το έργο αυτό εδώ και δεκαετίες κωλυσιεργεί. Σε φάση κατασκευής βρίσκονται μόνο τα πρώτα 7 χμ από το Αγρίνιο προς το Καρπενήσι, παρόλο που η αρχική ημερομηνία περαίωσης εργασιών ορίζεται για τις 5-11-2019. Σε ότι αφορά το 7+450  έως το 28 +500 χμ έχει δημοσιευθεί ήδη σε ΦΕΚ ήδη από το 2012 ( τεύχος αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και πολεοδομικών θεμάτων αρ. φύλλου 330/31-10-2012) η προμελέτη για το κομμάτι αυτό, για την οποία έχουμε ενημερωθεί ύστερα από κοινοβουλευτικές ερωτήσεις ότι έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και απομένει μόνο ο συγκριτικός πίνακας για πρόσθετα τεχνικά έργα (ΔΟΥ/5053/09-10-2019). Έκτοτε δεν υπάρχει καμία πρόοδος ούτε για την ολοκλήρωση της δεύτερης μελέτης ούτε για τα υπόλοιπα μέρη του έργου. Προς διευκόλυνσή σας,  επισυνάπτουμε και σχετικό χάρτη με το έργο (συνημμένο 1)

Από τις αρχές Φεβρουαρίου προχωρήσαμε στη συλλογή χιλιάδων υπογραφών για το θέμα αυτό. Κομβικό σημείο των δράσεων μας αποτέλεσε διαπεριφερειακή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Μαρτίου 2022 ύστερα από πρωτοβουλία μας για το θέμα αυτό στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου. Παρόντες ήταν οι Δήμαρχοι Αγρινίου, Ξηρομέρου, Αγράφων και Καρπενησίου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας, όλοι σχεδόν οι βουλευτές του Νομού, αυτοδιοικητικοί και πολιτικοί παράγοντες καθώς και πλήθος κόσμου.

Στη σύσκεψη αυτή άπαντες συμφώνησαν ότι η καλύτερη λύση για την υλοποίηση του έργου είναι η προσέγγιση «μελέτη-κατασκευή» ώστε να βγαίνει σταδιακά το Πλατυγιάλι, η  Δυτική Στερεά Ελλάδα και η ενδοχώρα της από την απομόνωση. Επίσης  εξουσιοδοτήθηκε ο Δήμαρχος Αγρινίου θεσμικά να ζητήσει συνάντηση στο Υπουργείο Υποδομών με τον Υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή παρουσία όλων των βουλευτών και Δημάρχων των δύο περιοχών. Στο διάστημα που μεσολάβησε πάρθηκαν αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, του Δήμου Καρπενησίου για την αναγκαιότητα του έργου κάτι που για πρώτη φορά στα χρονικά έγινε για ζήτημα που αφορά την Αιτωλοακαρνανία.

Αξιότιμε Υπουργέ ζητούμε τη συνδρομή σας για:

Α) Την άμεση ολοκλήρωση της μελέτης από το 7+450  έως το 28 +500 χμ. Αγρινίου-Καρπενησίου με την ολοκλήρωση του πίνακα απαλλοτριώσεων και των ελαχίστων τεχνικών λεπτομερειών που απομένουν και την ένταξη τους στο αμέσως επόμενο διαθέσιμο χρηματοδοτικό πρόγραμμα υλοποίησης με βάση τη λογική «Μελέτη-Κατασκευή».

Β) Την εκπόνηση μελετών για όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και ένταξη τους στο αμέσως επόμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα υλοποίησης.

Γ) Την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων για το πρώτο υπό κατασκευή κομμάτι από 0 έως το 7+450 χμ.(ολοκλήρωση έργων, αποζημιώσεις από απαλλοτριώσεις κ.α.).

Το θέμα αυτού του διευρωπαϊκού άξονα πρέπει να μπει σε ανάλογη προτεραιότητα όπως η Ιόνια Οδός στο παρελθόν. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων».