Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο στον «Ευρυτανικό Παλμό» του Κ. Μπουμπουρή, συνέβησαν πρόσφατα στον Δήμο Αγράφων κάποιες ασχήμιες που αμαύρωσαν τις λαμπρές επετειακές εκδηλώσεις τιμής για την Επανάσταση του 1821. Όντως έτσι συνέβη; Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς γράφτηκε. «Διθυραμβικά» μαθαίνουμε από το ανωτέρω άρθρο ότι «ήταν τα σχόλια από τους παραβρεθέντες στο διήμερο των εκδηλώσεων (19 και 20-6-2021) για τα 200 χρόνια από το Δήμο Αγράφων». Καμία αντίρρηση. Το γεγονός όμως ότι οι οργανωτές και οι συγγενείς τους ή οι πολιτικοί τους φίλοι εκφράζουν διθυραμβικά σχόλια, δεν υποχρεώνει κανέναν να τα υιοθετήσει, ειδικά αν δεν τα πιστεύει. Και όταν κάποιες λεπτομέρειες εμπίπτουν στην κριτική, δεν απαγορεύεται από κανέναν νόμο και καμία ηθική υποχρέωση να εκφραστεί η κριτική αυτή είτε θετική είναι, είτε αρνητική. Οκ. Μπουμπουρής θεώρησε ότι έπρεπε να μεταφέρει στον Τύπο την διαμαρτυρία του για κάποιες αναρτήσεις τριών «φανατικών οπαδών του διαδικτύου (F/B)» -απαξιωτικός προϊδεασμός των αναγνωστών, λες και οι τρεις «σχολιάζοντες» είναι ανώνυμοι, ανύπαρκτοι, χωρίς προϊστορία. Στη συλλογιστική του κ. Μπουμπουρή είναι ότι επιτίθεται στις απόψεις τους, χαρακτηρίζοντάς τες «μίζερα σχόλια για τις ανωτέρω εκδηλώσεις». Ελπίζω να μην διαφεύγει ηθελημένα του κ. Μπουμπουρή ότι δεν σχολιάστηκαν ούτε η ουσία ούτε το περιεχόμενο των εκδηλώσεων, παρά μόνο το γεγονός ότι κάποιες λεπτομέρειες της διοργάνωσης που υπεδείκνυαν έλλειψη οργανωτικότητας. Όπως γράφει και ο ίδιος ο αρθρογράφος, «λαμβάνοντας υπ’ όψη κάτω από ποιες συνθήκες διοργανώνονται οι εκδηλώσεις στα ‘’Βουνά του Κατσαντώνη’’ και ιδιαίτερα στο Μάραθο των εννιά μόνιμων κατοίκων», αφήνει να καταλάβουμε ότι δεν πρέπει να περιμένουμε και πολλά. Όντως; Δηλαδή γράφει ένα άρθρο διαμαρτυρίας για να μας πει αυτό; Να μη περιμένετε πολλά; Νομίζω ότι φέρνει σε αμήχανη θέση τον Δήμο Αγράφων με απαράδεκτο τρόπο καθώς και τους κατοίκους του Δήμου που σε τίποτα δεν υστερούν σε αισθητική και αξιοπρέπεια από τους κατοίκους όλων των άλλων περιοχών της χώρας. Ως προς τον πρώτο «σχολιαστή» που έκανε τον κ. Μπουμπουρή να εκμανεί, αφορμή υπήρξαν «λιόπανα» που χρησιμοποιήθηκαν ως σκίαστρα για προφύλαξη των παρευρισκομένων από τον ήλιο, στο Μάραθο. Πρέπει δηλαδή να δεχτούμε ότι κοτζάμ οργανωτική επιτροπή συνεδρίασε, σκέφτηκε «τι θα κάνουμε για τον ήλιο;» και αποφάσισε «ας πετάξουμε μωρέ ένα σκίαστρο, την τελευταία στιγμή, να δείχνει καταπονημένο και σκισμένο». Συγγνώμη, αλλά η εικόνα αυτή ήταν, αν υπονοήθηκε εκ μέρους μας ενός είδους προχειρότητας, αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα. Ειρήσθω εν παρόδω, ότι την ίδια έλλειψη φροντίδας έδειχναν η ένδυση των όμορφων και ευσταλών παιδιών που είχαν επιφορτιστεί να τιμήσουν την εκδήλωση, ενδεδυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Αυτό που παρουσιάστηκε ως παραδοσιακή φορεσιά, ήταν κακέκτυπο και αλλοίωση παραδοσιακών φορεσιών, από τακτ δεν εθίγη ποτέ. Προωθήθηκε όμως πρόταση αρμοδίως, σε επόμενες εκδηλώσεις χωρίς καμία επιβάρυνση, τα παιδιά που θα συμμετέχουν τιμητικά, να ενδύονται με αυθεντικές και καλαίσθητες παραδοσιακές φορεσιές με την βοήθεια ειδικών. Αυτό προφανώς δεν σας μεταφέρθηκε.

Εν συνεχεία ο κ. Μπουμπουρής παραλαμβάνει τον δεύτερο σχολιαστή, ο οποίος τόλμησε «να σχολιάσει ειρωνικά την κλέφτικη κουμπούρα με τα άσφαιρα πυρά. Στους στρατιωτικούς κανονισμούς οι έφεδροι και μόνιμοι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι σαφές ότι η απόδοση τιμών σε νεκρούς γίνεται δια αληθινών βολών με πυροβόλο όπλο σε αριθμό πυροδοτήσεων που καθορίζεται από την ημερήσια διαταγή. Κάθε άλλη βολή ειδικά με άσφαιρα θεωρείται μιμική και υποτιμητική που όχι απλώς αποθαρρύνεται αλλά και τιμωρείται. Χαιρόμαστε όμως κατά τα άλλα που μαθαίνουμε ότι «η τιμημένη αυτή υπεραιωνόβια κουμπούρα είναι κειμήλιο, ιδιοκτησίας του ιστορικού Συλλόγου Λεπενούς ‘’Κατσαντώνης’’ την οποία έφερε μαζί του, ο ιδρυτής του προαναφερόμενου Συλλόγου, 76χρονος ‘’Καπετάν’’ Γιάννης Γκάτσιος, που τίμησε με την παρουσία του τις εκδηλώσεις». Για τον τρίτο σχολιαστή περί του αγάλματος, ας απαντήσει μόνος του, δεν έχουμε βρει το σχόλιό του και δεν μας εκφράζει κιόλας. Το όμορφο που θα έπρεπε να κάνουμε όλοι μας λοιπόν, είναι να υπάρχει οργάνωση και φροντίδα ώστε να μείνει από τις εκδηλώσεις μας για τα 200 χρόνια η ομορφότερη δυνατή εικόνα. Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι η δημοσιοποίηση της αντιπαράθεσης στον Τύπο, παρήγαγε κάποιο κέρδος για τον τόπο και τους ανθρώπους του; Ή πιστεύει κανείς ότι μετά την διαπρύσια υπεράσπιση του λιόπανου και των άσφαιρων βολών, θα συνεχίζουν αυτές οι δύο εικόνες να αποτελούν την πρώτη σκέψη των διοργανωτών για τις επόμενες εκδηλώσεις; Τώρα ως προς το ερώτημα στην κατάληξη του άρθρου, περί της κακεντρέχειας «κάποιων για την Επιτροπή του Δήμου Αγράφων», μάλλον ρίχνονται άσφαιρα πυρά. Τους ίδιους Ήρωες τιμούμε και τους ίδιους προγόνους. Μόνο η προχειρότητα και η μη συνεργασία με ειδικούς, μπορεί να αποτελέσει εμπόδια. Καλή Συνέχεια σε ό,τι και αν σχεδιάζετε, τα 200 χρόνια τιμής και μνήμης που γιορτάζουμε φέτος, ας είναι αυτά που θα δώσουν το έναυσμα για ομοψυχία και συνεργασία. Τσώνης Κ. Ηλίας