Το Hoboken, μία πόλη του Νιου Τζέρσεϋ με πληθυσμό περίπου 54.000 κατοίκους, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη Νέα Υόρκη και  δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν ένας δήμος επικεντρώνεται πραγματικά στο μηδέν του Vision Zero – η ‘’Mile Square City’’ έχει καταγράψει μηδενικούς θανάτους από τροχαία δυστυχήματα για τρία συνεχόμενα χρόνια. Ο δήμαρχος Ravi Bhalla ξεκίνησε το πρόγραμμα Vision Zero (Όραμα Μηδέν) της πόλης δύο χρόνια πριν και αυτό άρχισε να αποδίδει άμεσα. Η πόλη επέκτεινε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της κατά 38 τοις εκατό το 2019 και το 2020, με αποτέλεσμα το συνολικό δίκτυο ποδηλατολωρίδων στους δρόμους να φτάσει τα 16,3 μίλια, δηλαδή σχεδόν το μισό (47,3%) των 33 μιλίων δρόμων της πόλης. (Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις ποδηλατολωρίδες δεν προστατεύονται: Μόνο τα 1,04 μίλια απ αυτά είναι προστατευόμενα, δηλαδή το 6,4% του δικτύου ποδηλατοδρόμων.)

Συγκριτικά, η Νέα Υόρκη, με περισσότερα από 6.000 μίλια δρόμου και έχοντας υιοθετήσει το πρόγραμμα Vision Zero από το 2014, κατόρθωσε να εγκαταστήσει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων 1.375 μιλίων, ή σχεδόν στο 23 τοις εκατό του οδικού δικτύου, και επέκτεινε το δίκτυό της κατα 6 τοις εκατό από το 2019 έως το 2020. (Υπάρχουν 546 μίλια προστατευόμενων λωρίδων, ή σχεδόν το 40% του δικτύου ποδηλατοδρόμων της Νέας Υόρκης.)

Η προσοχή του Bhalla για την οδική ασφάλεια απέδωσε. Σύμφωνα με το δήμο, από το 2019 έως το 2020 παρατηρήθηκαν:

Μείωση κατά 35% στον αριθμό πεζών που χτυπήθηκαν από οχήματα (στους 35 από τους 54)

Μείωση κατά 11% στον αριθμό ποδηλατών που χτυπήθηκαν από οχήματα (στους 31 από τους 35)

Μείωση κατά 27% στον αριθμό συγκρούσεων οχημάτων (στις 1.027 από τις 1.410)

«Το Hoboken είναι μια πόλη προσανατολισμένη στον πεζό», δήλωσε ο διευθυντής μεταφορών και στάθμευσης του Hoboken, Ryan Sharp, στο Streetsblog. «Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι που μπορείς να μετακινηθείς χωρίς να οδηγήσεις και μερικοί άνθρωποι έχουν σταματήσει να οδηγούν στο Hoboken.»

Ο μετασχηματισμός του Hoboken αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου κινήματος για τις πολιτικές υπέρ της χρήσης ποδηλάτων στις πόλεις που βρίσκονται απέναντι από τη Νέα Υόρκη από την άλλη μεριά του ποταμου Hudson, όπου νέες οικογένειες, που πολλές από αυτές δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στους ακριβούς δήμους της Νέας Υόρκης, έχουν φτιάξει σπίτια.

«Αυτές οι παρεμβάσεις ωθούν τους πολίτες να οδηγούν αργά στην εμπορική μας περιοχή», δήλωσε ο Sharp.

Σύμφωνα με τον Sharp, ο Bhalla δεν επιβράδυνε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν πολλές γειτονικές περιοχές σε ολόκληρο το έθνος, για να μην αναφερθούμε στο μεγαθήριο απέναντι από τον ποταμό, τη Νέα Υόρκη, έχουν παραλύσει αρκετά. Το Hoboken συνέχισε να υλοποιεί επεκτάσεις πεζοδρομίων και διαβάσεις υψηλής ορατότητας· πιο συγκεκριμένα, 11 επεκτάσεις πεζοδρομίων το 2020, από τις 9 που υπήρχαν το 2019 (22% αύξηση) και 150 διαβάσεις υψηλής ορατότητας, από τις 40 (275% αύξηση). Η Νέα Υόρκη πραγματοποίησε λιγότερες επεκτάσεις πεζοδρομίων το 2020 σε σχέση με το 2019- 65 έναντι στις 102, δηλαδή αρκετά μικρότερη από το ένα τρίτο την ίδια περίοδο.

Φωτογραφίες: City of Hoboken                                                           

Πηγή: sostegr.wordpress.com

Της Eve Kessler. Αναδημοσίευση από STREETSBLOG NYC / Μετάφραση: Δραγατάκη Ανδριάνα