Διαμαρτυρία για το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία χθες στο Καρπενήσι

Την κατάσταση στα χέρια τους φαίνεται να παίρνουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ευρυτανίας, ύστερα από το ψήφισμα για το πολυνομοσχέδιο της Παιδείας το οποίο βρίσκει τους εκπαιδευτικούς αντίθετους. Για το λόγο αυτό εχθές ημέρα Τρίτη 26 Μαΐου 2020 και ώρα 7 το απόγευμα, εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευρυτανίας επισκέφτηκαν το πολιτικό γραφείο του εκπρόσωπου της κυβέρνησης στο νομό, του Βουλευτή Ευρυτανίας, κ. Κοντογεώργου Κωνσταντίνου, ώστε να καταθέσουν ψήφισμα που αφορά στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και την τροπολογία για την απευθείας μετάδοση του μαθήματος. Τρία είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών που αναφέρονται και στο ψήφισμά τους: η απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, η κατάργηση της τροπολογίας για την εισαγωγή καμερών, καθώς και η ενίσχυση του δημόσιου σχολείου. Το ψήφισμα συνυπογράφουν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των σχολείων του Καρπενησίου και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευρυτανίας. Μετά την κατάθεση του ψηφίσματος στο Βουλευτή, ακολούθησε διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών στην κεντρική πλατεία Καρπενησίου.

Το ψήφισμα των εκπαιδευτικών

‘’Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, καταθέτει προς ψήφιση πολυνομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Δημόσιου Σχολείου, ενώ ήδη έφερε τροπολογία με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, η οποία παραβιάζει θεμελιώδεις συνταγματικές ελευθερίες. Καταγγέλλουμε το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε να φέρει σε συζήτηση, εν μέσω πανδημίας και προβλέπει ανάμεσα σε άλλα:

-αύξηση αριθμού μαθητών σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο ανά τμήμα από 22 στους 24 και δυνητικά στους 26, με ελάχιστο όριο μαθητών για τη συγκρότηση τμήματος 20 και 16 αντίστοιχα, άρα συμπτύξεις τμημάτων, υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου,

– θέσπιση «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης» στα σχολεία, η οποία ακυρώνει και διαταράζει τη σχέση εμπιστοσύνης που οικοδομείται μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού τάξης,

-ενασχόληση των μαθητών του Νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα, παρόλο που η πρόθεση εισαγωγής αυστηρών δομημένων προγραμμάτων στα νήπια στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης.

Καταγγέλλουμε ομόφωνα την τροπολογία για απευθείας μετάδοση του μαθήματος, με την οποία αλλοιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία, διαταράσσεται η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών – μαθητών, περιορίζεται η παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία και παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Η αναμετάδοση του μαθήματος ουδεμία σχέση έχει με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν θα καταγράφεται και δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να ελέγχει την κατάληξη που μπορεί να έχει το ψηφιακό υλικό του κάθε μαθήματος. Είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στην εκπαιδευτική συμπεριφορά και στην ψυχολογία των μαθητών, ενώ η οικοδόμηση της γνώσης μέσω της αλληλεπίδρασης και της εμπλοκής των μαθητών δεν ευνοείται. Ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά δεν έχει ανάγκη από κάμερες και οπισθοδρομικά νομοσχέδια. Αντιθέτως, έχει ανάγκη από: λειτουργικά κτίρια με κατάλληλες υποδομές, μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό, μόνιμες καθαρίστριες, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα, σχολικούς γιατρούς ή νοσηλευτές.

Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά επείγει να θεσμοθετηθούν. Υπερασπιζόμαστε τη Δημοκρατία, το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας. Για όλα τα παραπάνω,  Απαιτούμε: Άμεση απόσυρση του Αντιεκπαιδευτικού Πολυνομοσχεδίου

Κατάργηση της Αντιπαιδαγωγικής τροπολογίας για εισαγωγή καμερών

Ενίσχυση του Δημόσιου Σχολείου…’’