Σε μουσική εκπομπή της ΕΡΤ το σύνθημα «#save_agrafa»

805
save agrafa

Στην εκπομπή “Μουσικό κουτί” της ΕΡΤ1 του Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη, φιλοξενήθηκαν τα συγκροτήματα “Enkardia” και “BaboKoro” την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024. Δύο συγκροτήματα που εμπνέονται από παραδοσιακές μουσικές τις οποίες μεταμορφώνουν με έναν δικό τους σύγχρονο ήχο. Αξιοσημείωτο ήταν ότι η τραγουδίστρια Ναταλία Κοτσάνη κατά τη διάρκεια της εκπομπής φορούσε το γνωστό σε όλους μπλουζάκι που αγκαλιάστηκε και φορέθηκε από πολλούς φίλους που επιθυμούν την προστασία των Αγράφων και έγινε πλέον το αγαπημένο πανελλήνιο σύνθημα το… #save_agrafa. Το Δίκτυο Φορέων και Πολιτών για την Προστασία των Αγράφων ανέφερε για την κίνηση αυτή: «Η αγαπημένη μας Nαταλία Κοτσάνη μας συγκίνησε πάλι, με την συμμετοχή της στην εκπομπή Το Μουσικό Κουτί, με το αγαπημένο μας μπλουζάκι #save_agrafa. Θυμίζουμε ότι η Ναταλία ήταν μαζί με το συγκρότημα της Ενκαρδία και με άλλους φίλους μουσικούς, στην 1η Πανελλήνια Συνάντηση Φίλων των Αγράφων, που έγινε το τριήμερο 7-8-9 Ιούνη 2019, στο Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων».

Η τοποθέτηση Κώτσια

Τη δική του απάντηση έδωσε ο Θωμάς Κώτσιας για την εκμετάλλευση των βουνών των Αγράφων αλλά και για την κίνηση της ερμηνεύτριας καθώς και των πολλών υποστηρικτών της κίνησης αυτής.Συγκεκριμένα έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα εξής: “Λυπάμαι για όσους αρθρώνουν δημόσιο λόγο στην περιοχή μας, που βλέπουν σαν ανεμόμυλους τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Α/Γ ύψους 180 μέτρων στα βουνά μας, με τα συνοδά έργα δρόμων και δικτύων, τα Υδροηλεκτρικά στα ποτάμια μας και τα χιλιάδες στρέμματα Φ/Β στους βοσκότοπους και στη λίμνη. Αυτό τον τόπο δεν τον κληρονομήσαμε απ΄ τους προγόνους μας αλλά τα δανειστήκαμε απ’ τα παιδιά μας. Αυτά τα βουνά κράτησαν ζωντανό τον τόπο μας για χιλιάδες χρόνια. Δεν μας ανήκουν, για να τα παραδώσουμε βορά στα νύχια των κερδοσκόπων, έναντι …”ανταποδοτικών” που θα έπρεπε να τα βλέπουμε σαν εκπόρνευση και όχι σαν ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά για όσους φαντασιώνονται θέσεις εργασίας, τέτοιες δεν υπήρξαν και δεν υπάρχουν πουθενά, εκτός από αυτές που χρειάζονται για να κόψουμε οι ίδιοι το δένδρο πάνω στο οποίο καθόμαστε, δηλ. μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα. Όσο για τα λεγόμενα “ανταποδοτικά”, αυτά δεν είναι όσα υπόσχονται οι κάθε λογής διαπλεκόμενοι με τις εταιρείες, ούτε όσα φαντάζεται ο καθένας που βιώνει την ακρίβεια χωρίς να αντιδρά και ελπίζει να του ελαφρύνουν το βάρος. Είναι καθορισμένα με νόμο, στο 3% επί των κερδών τα οποία επιμερίζονται ως εξής: 0,3% αποδίδεται στο “Πράσινο Ταμείο” της Περιφέρειας, 1,7% για χρηματοδότηση επιλέξιμων έργων του Δήμου, με ιδιαίτερη προτίμηση στις εκκλησίες για να εκμεταλλεύονται το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού μας και 1% για τους κατοίκους της Κοινότητας στα όρια της οποίας γίνεται το έργο. Οτιδήποτε άλλο λέγεται ή φαντασιώνεται ο καθένας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ας σκεφτούμε τι θα παραδώσουμε στα παιδιά μας από το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας?, τα κουφάρια εγκαταλειμμένων ανεμογεννητριών στις κορυφές των βουνών μας?, τα τσιμέντα και τα δικαιώματα ιδιωτών στα νεκρά από ψάρια ποτάμια και ρέματα? ή Φ/Β σε έρημους βοσκότοπους και εγκαταλειμμένα χωριά? Τέλος, καλλιτέχνες σαν τους “Enkardia” ήταν πάντα παρόντες στον αγώνα μας και όχι μόνο. Στις κορυφές των Αγράφων φτάνουν άνθρωποι από τη Θράκη μέχρι την Κρήτη για να τα υπερασπιστούν. Το “saveAgrafa” και σχετικά άρθρα για την προστασία τους γίνονται πρωτοσέλιδα σε Ευρωπαϊκές Εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας και είναι θλιβερό να βρίσκουν υποστηριχτές οι κερδοσκόποι στα ίδια τα χωριά των Αγράφων.”

Η απάντηση Καρδαμπίκη

“Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των Αγράφων είναι το περιβάλλον. Οφείλουμε να το προστατέψουμε και να αναπτύξουμε τον εναλλακτικό τουρισμό. Τα πρώτα βήματα έγιναν. Μονοπάτια, λίμνη, αναρριχητικά πεδία, δράσεις στα ποτάμια, εκκλησιαστικός τουρισμός, γαστρονομία και άλλα πολλά. Ένα μεγάλο ευχαριστώ ανήκει στους Ευρυτάνες και σε όσους αντιστάθηκαν και αντιστέκονται στην εκποίηση του φυσικού μας πλούτου. Το μπλουζάκι με το SaveAgrafa έκανε την μεγαλύτερη διαφήμιση που έγινε ποτέ στο τόπο μας. Ευχαριστούμε αυτούς που το φορούν σε Ελλάδα και εξωτερικό και κυρίως τα νέα παιδιά που αγωνίζονται με το δικό τους μοναδικό τρόπο.”