Νέα σοκαριστική έκθεση για τα Τέμπη: «30 επιβάτες απανθρακώθηκαν ακαριαία λόγω καύσης υδρογοναθράκων»

403
tempi2023documentary

Η έκθεση του Αμερικάνου καθηγητή ειδικού επί των εκρήξεων έρχεται να επιβεβαιώσει την έκθεση του πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, Βασίλη Κοκοτσάκη ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε αρωματικούς υδρογονάνθρακες και εξαιτίας αυτών κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης των δυο αμαξοστοιχιών δημιουργήθηκε η πυρόσφαιρα απόρροια της οποίας ήταν η δημιουργία υψηλότατων θερμοκρασιών, άνω των 1000 βαθμών, με αποτέλεσμα 30 από τα 57 θύματα να καούν και να πεθάνουν ακαριαία!

Αρχικά στην έκθεση του ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Τέξας περιγράφει το συμβάν κατά το οποίο η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης «κατευθύνθηκε λανθασμένα από τον σταθμάρχη Λάρισας στην λάθος γραμμή και κινήθηκε στην αντίθετη κατεύθυνση των κανονικών συνθηκών κυκλοφορίας. Ως αποτέλεσμα, η επιβατική αμαξοστοιχία βρέθηκε σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική».

Περιγράφει ακόμα ότι ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας αντελήφθη την επιβατική που εξερχόταν από μια σήραγγα λίγα λεπτά πριν από την σύγκρουση «και εφάρμοσε τον μηχανισμό έκτακτης πέδησης για να την σταματήσει. Ως αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, η 1η και η 2η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας εξετράπησαν από τις γραμμές (ράγες), αποφεύγοντας μια μετωπική σύγκρουση με την επιβατική. Όλες οι τρεις μηχανές που εξετράπησαν δεν είχαν ίχνη φωτιάς και βρέθηκαν σε διαφορετικές θέσεις στον τόπο του ατυχήματος».

Μέσα από το βιντεοληπτικό υλικό παρακείμενων καμερών επισημαίνεται ότι αμέσως μετά την εκτροπή των μηχανών παρατηρήθηκε μια σειρά ηλεκτρικών τόξων που είναι ορατά στα βίντεο και λίγα λεπτά πριν από την έναρξη της πύρινης σφαίρας (fireball) «παρατηρούμε επίσης ένα νέφος που ανέρχεται ευκρινώς πάνω από τον τόπο του ατυχήματος». Αμέσως μετά δημιουργείται η πύρινη σφαίρα «το μεγαλύτερο μέγεθός της ήταν 113 μέτρα επειδή επεκτάθηκε από το πέρασμα του πρώτου βαγονιού του επιβατικού τρένου ακολουθούμενο από το βαγόνι που βρίσκεται το κυλικείο του τρένου».

Ο καθηγητής επισημαίνει ότι από το βιντεοληπτικό υλικό και τα δεδομένα του ατυχήματος «καθίσταται εμφανές ότι η αμαξοστοιχία μετέφερε πιθανότατα πτητικούς υδρογονάνθρακες» προσθέτοντας μάλιστα ότι η χημική ανάλυση δειγμάτων που ελήφθησαν στην περιοχή του ατυχήματος, των υπολειμμάτων στα θύματα καθώς και στα κατεστραμμένα υλικά από υποδομές της περιοχής δείχνουν την παρουσία των χημικών ενώσεων βενζολίου, τολουολίου και ξυλολίου (ή ξυλενίου).

Ο πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων, Βασίλης Κοκοτσάκης εδώ και καιρό έχει αποκαλύψει βάσει στοιχείων και μετρήσεων την ύπαρξη των υδρογονανθράκων μαζί με δύο Έλληνες επιστήμονες που εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

«Μόνο ένα υλικό μπορεί να προκαλέσει σε τόσο λίγο χρόνο τέτοιες βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό και δεν μπορεί να είναι ένα υλικό που καίγεται στην καθημερινότητα. Η δυσκολία μου ήταν να πείσω τον ανακριτή που είχε στα χέρια του την έκθεση του πραγματογνώμονα που ορίστηκε από τις αρχές και η οποία έκανε λόγο για καύση ελαίου σιλικόνης. Έπρεπε λοιπόν να βρω και μια γνώμη πέραν της ομάδας και αναζήτησα έναν κορυφαίο επιστήμονα. Ο κ. Φαϊζάλ δεν είναι μόνο κορυφαίος παγκόσμια αλλά είναι και ειδικός επί των εκρήξεων» είπε στο thestival.gr ο κ. Κοκοτσάκης. […]

Η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε είχε διάρκεια 9,6 δευτερόλεπτα ενώ η κορύφωση της ήταν 3 δευτερόλεπτα. Σε αυτόν τον χρόνο οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν ήταν κολοσσιαίες και 30 επιβάτες απανθρακώθηκαν και μάλιστα ο θάνατος τους ήταν ακαριαίος. Στις μη απανθρακωμένες σορούς αιτία του άμεσου θανάτου ήταν οι διαπιστωμένες βαρύτατες κακώσεις συνέπεια των φυσικών δυνάμεων που αναπτύχθηκαν από την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκτίμηση του κ Κοκοτσάκη για το φορτίο των αρωματικών υδρογονανθράκων είναι ότι ήταν περί τους 20 τόνους φορτωμένοι πάνω σε πλατφόρμα (βαγόνι εμπορικής) μπροστά από κοντέινερ που επίσης ήταν φορτωμένο στην ίδια πλατφόρμα.

Τέλος υπενθυμίζεται ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες όπως το βενζόλιο, το τολουόλιο και το ξυλόλιο χρησιμοποιούνται σε ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών συμπεριλαμβανομένων των προσθετικών καυσίμων, βαφών, καλλυντικών και άλλων.

(Πηγή: dnews.gr)